Obchodné podmienky

| Ceny poštovného | Základné ustanovenie | Reklamácie a záručné podmienky | Odstúpenie od zmluvy |

Výhody nákupu u nás

Nerozbalené výrobky prijímame do 14 dní bez problémov späť
Garancia vrátenia peňazí na značku TopVue
Kedykoľvek nám píšte alebo volajte (Kontakty)
Disponujeme najväčším skladom šošoviek na Slovensku a v Česku


Ceny poštovného

Ceny poštovného

Slovenská pošta – doručenie na adresu:

Platba vopred

2.49 €

Dobierka

3.49 €

Objednávky nad 45 €

ZADARMO

Doručenie na adresu kuriérskou službou (Remax, SPS):

Platba vopred

1.99 €

Dobierka

2.99 €

Objednávky nad 45 €

ZADARMO

Zásielkovňa – Osobné vyzdvihnutie:

Platba vopred

1.39 €

Dobierka

2.39 €

Objednávky nad 45 €

ZADARMO

Poznámky:

  • Ceny sú konečné (vrátane DPH)
  • Cena dopravy je konečná a nezávisí od veľkosti a váhy zásielky
  • Pri objednávkach s hodnotou nad 45 € je poštovné ZADARMO
  • Objednávky sú odosielané výhradne po prijatí platby

Doplnkové služby: poistenie zásielky

Za príplatok máte možnosť svoj balíček poistiť. Toto poistenie sa vzťahuje na balíčky pre prípad straty alebo poškodenie pri preprave. To znamená, že akonáhle potvrdíme, že je vaša zásielka stratená, alebo bola počas prepravy poškodená, okamžite odošleme novú zásielku s rovnakým tovarom bez toho, aby bolo potrebné najprv zahájiť proces reklamácie popísaný nižšie. Pokiaľ vaša objednávka obsahuje tovar vyrobený na mieru, ako sú dioptrické okuliare alebo jedinečné kombinácie kontaktných šošoviek, príprava bude z výrobných dôvodov trvať o niečo dlhšie.

Pridanie produktov do objednávky

Vzhľadom k veľkému množstvu objednávok, ktoré náš sklad denne spracováva, nemôžeme zaručiť spätnú zmenu v už dokončených objednávkach. Ak potrebujete spätne upraviť vašu objednávku alebo spojiť viac objednávok do jednej, kontaktujte obratom náš zákaznícky servis; budeme sa snažiť vám čo najskôr pomôcť. Pracovný čas zákazníckeho servisu je každý pracovný deň 8 – 16h. Objednávka je považovaná za kompletnú vo chvíli, keď je zaplatená.

Dodanie

Zákazník má možnosť rozlíšiť v objednávkovom formulári dodaciu a fakturačnú adresu a podľa potreby pridať poznámku. Tieto informácie sa potom automaticky objavia na daňovom doklade.

Expedícia a doručenie

Spôsob dodania Doručenie
Dobierka (Slovenská pošta) za 1 – 3 pracovné dni po prijatí objednávky
Platba vopred za 1 – 3 pracovné dni po expedícii objednávky
Dobierka (Remax, SPS) za 1 – 3 pracovné dni po expedícii objednávky
Osobné vyzdvihnutie (Zásielkovňa) možnosť vyzdvihnutia po obdržaní sms s informáciou o uložení na požadovanej pobočke

Poznámky:

  • Pri spôsobe dodania cez Slovenskú poštu, Zásielkovňu, Remax a SPS, zásielky objednané do 11:00 budú expedované ešte v ten istý deň.
  • Slovenská pošta, Remax a SPS garantujú doručenie za 1 – 3 pracovné dni po odoslaní zásielky. Presný čas doručenia nie je možné vopred odhadnúť. Podmienky platné v rámci Slovenskej republiky.
  • Pri platbe bankovým prevodom bude objednávka odoslaná po pripísaní platby na náš účet.
  • Objednávky nie sú odosielané počas víkendu.
  • Predpokladaná doba doručenia sa počíta od chvíle, keď je zásielka odoslaná, nie od momentu uskutočnenia objednávky.

Dodacie časy neskladového tovaru

Vďaka veľkosti nášho skladu odosielame 97% objednávok ihneď. Neskladový tovar expedujeme spravidla medzi 4. a 7. pracovným dňom odo dňa, kedy bola objednávka prijatá. Expedícia kontaktných šošoviek so špeciálnymi parametrami a menej častými kombináciami parametrov, ktoré niesú skladom, závisí na podmienkach našich dodávateľov a môžu trvať až niekoľko týždňov.

O skladovosti a predpokladanom termíne dodania Vás informujeme po vyplnení parametrov kontaktných šošoviek v objednávkovom formulári, v priebehu objednávky sa zobrazí predpokládaný dátum jeho odoslania. Pozor – dátum sa môže zmeniť po vyplnení všetkých parametrov.

Alensa - Dodacie časy neskladového tovaru Alensa - Dodacie časy neskladového tovaru

Objednávky obsahujúce skladový a neskladový tovar

Pred zaplatením objednávky venujte pozornosť dodacím časom jednotlivých produktov v nákupnom košíku.

Alensa - Dodacie časy neskladového tovaru v košíku Alensa - Dodacie časy neskladového tovaru v košíku

Potvrdením a zaplatením objednávky zákazník súhlasí s tým, že odjednávka bude odoslaná vo chvíli, keď bude všetok objednaný tovar skladom. Odoslanie skladového tovaru skôr, kým sa do skladu doručia všetky objednané produkty je možné len za zvláštnych okolností. Ak si to zákazník želá, prosíme o kontaktovanie nášho zákazníckeho servisu.

Problémy s doručením

Nenesieme zodpovednosť za oneskorené doručenie spôsobené dopravnou spoločnosťou alebo situáciami, ktoré nemôžeme ovplyvniť (počasie, sviatky a pod.). Odhadované časy doručenia sú určené na základe informácií od našich prepravcov. Vo výnimočných prípadoch môže byť zásielka doručená mimo predpokladaného časového rozmedzia. Pre hladký priebeh doručenia vyplňte kompletnú adresu (názov ulice, číslo domu, PSČ a mesto) a telefónne číslo, aby vás mohol dopravca v prípade nutnosti kontaktovať. Po odoslaní zásielky budete informovaní o jej trekovacom čísle, aby ste mohli zásielku ľahko sledovať.

V prípade, že zásielku z nejakého dôvodu nemožno doručiť na adresu príjemcu, môže byť uskladnená v miestnom logistickom centre (v budúcnosti dôjde k novému pokusu o doručenie / zásielka môže byť priamo tu vyzdvihnutá príjemcom). Zákazník je zodpovedný za to, že zásielku môže prevziať na ním uvedenej adrese a je povinný komunikovať s dopravnou spoločnosťou v prípade, že bude kontaktovaný z dôvodu spresnenia informácií týkajúcich sa doručenia.

Reklamačné konanie

V prípade, keď je zásielka vyhlásená za stratenú alebo chybne doručenú, pristúpime k reklamácii doručenia u danej dopravnej spoločnosti. Pre začatie reklamačného konania je potreba: a) zákazníkom podpísané čestné vyhlásenie, že zásielku neobdržal; b) potvrdenie od dopravcu, že došlo k pochybeniu z jeho strany.

Akonáhle je reklamačné konanie začaté, vyexpedujeme novú zásielku alebo vrátime peniaze za pôvodnú objednávku (podľa preferencie zákazníka). Nie je možné vrátiť peniaze alebo odoslať novú zásielku, ak je pôvodná zásielka v preprave alebo kým nie je dopravcom oficiálne vyhlásená za stratenú. Upozorňujeme, že prepravné spoločnosti majú rôzne pravidlá, ktorými sa riadi reklamácia (napr. môžu si nárokovať až 21 dní na prešetrenie a potvrdenie straty). Pokiaľ máte zásielku poistenú, nový balík Vám odošleme ihneď, bez nutnosti čakania na spracovanie reklamácie.

Zničená zásielka

Kontaktné šošovky a ich príslušenstvo balíme do kvalitných a dostatočne veľkých obalov tak, aby zásielka mohla byť doručená v dobrom stave. Ak však dôjde k zničeniu vonkajšieho obalu počas prepravy, NEPREBERAJTE BALÍK od dopravcu a v preberacom protokole uveďte dôvod (napr. „zjavné poničenie krabice“, „únik tekutiny“ apod.). Následne nás čo najskôr informujte o probléme, aby sme mohli vašu objednávku znova vyexpedovať.


Základné ustanovenie

Nižšie uvedené obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode www.alensa.sk . Obchodné podmienky vymedzujú a upresňujú obchodný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim. Všetky zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súladu s právom Českej republiky. Ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadi sa vzťahmi, ktoré nie sú týmito obchodnými podmienkami upravené, občianskym zákonníkom (č. 40/1964 Sb.) a zákonom o ochrane spotrebiteľa (č. 634/1992 Sb.). Ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené obchodnými podmienkami obchodným zákonníkom (č. 513/1991 Sb.), v aktuálnom znení noviel.

Objednávanie

Kúpna zmluva je uzatvorená potvrdením objednávky kupujúceho. K potvrdeniu objednávky prichádza telefonicky alebo elektronicky do niekoľko minút po odoslaní objednávkového formulára. Daňový doklad je poslaný zákazníkovi vždy s tovarom. Podaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí.

Cena, prepravné, platba

Spotrebiteľ platí cenu uvedenú v okamžiku podania záväznej objednávky. Cena je vždy konečná, vrátane príslušnej sadzby DPH. Ceny za dopravu závisia na zvolenom spôsobu dopravy a platby a sú súčasťou objednávkového formulára, preto známe zákazníkovi pred odoslaním finálnej objednávky. Cena poštovného zhruba odpovedá skutočným nákladom na dopravu. Pre objednávky nad 45 € je poštovné a osobný odber zadarmo . Balné neúčtujeme. Akčné ponuky a ceny sú platné po celú dobu ich zobrazovania na stránkach alensa.sk.

V prípade platby vopred bankovým prevodom odosielame tovar až po pripísaniu čiastky na náš účet:


Bankové spojenie:

Číslo nášho účtu: 2113740004/8130
IBAN: SK74813000000­02113740004
SWIFT: CITISKBA
Banka: Citibank Europe plc, pobočka zahraničnej banky

Platobné inštrukcie zašleme emailom po potvrdení objednávky. Pre urýchlenie dodávky zašlite bankou vygenerované potvrdenie o zadaní platby v grafickom formátu alebo v PDF na info@alensa.sk. Textové potvrdenie uznávame iba pokiaľ je na uvedený email odoslaný priamo Vaším bankovým ústavom.

Platiť je možné tiež v hotovosti pri osobnom odbere.

V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 6 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy.

Pravidlá pre uplatňovanie zliav

Náš program referenčný systém (zľavový program) bol ukončený 31.12.2018. A­kýkoľvek kredit získaný v súlade s podmienkami programu bude trvať, kým sa nevyčerpá.

Aby sa predišlo k zneužitiu kódov, môže byť v danom čase aktivovaný iba jeden propagačný kód. Kódy sa nemožu kombinovať. Ak chcete skontrolovať, ktorý kód ste práve aktivovali alebo chcete aktívny kód nahradiť iným propagačným kódom, jednoducho prejdite do poľa Kód kupónu na zľavu v nákupnom košíku.

Už zľavnené produkty nemajú nárok na ďalšie dodatočné zľavy. Zľavnený produkt je možné identifikovať prečiarknutou alebo podčiarknutou cenou, ktorá môže byť nahradená zníženou cenou. Na tieto druhy produktov nie je možné uplatniť propagačné kódy ani ďalšie zľavy.


Reklamácie a záručné podmienky

Stiahnite si reklamačný formulár

Záručná lehota, ktorá činí u spotrebného tovaru 24 mesiacov, začína bežať prevzatím tovaru. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená v súlade so zvláštnymi právnymi predpisy lehota k použitiu veci (expirácia), skončí záručná doba uplynutím tejto lehoty. Bežne dodávame kontaktné šošovky s dátumom expirácie 24 a viac mesiacov. Pokiaľ sa chcete informovať na expiračné údaje Vami objednaných šošoviek, radi Vám ich poskytneme na uvedených kontaktoch.

Daňový doklad, ktorý dostanete s tovarom, slúži zároveň ako záručný list.

Uistite sa, že máte možnosť sledovať svoju zásielku alebo dostanete doklad o vrátení zásielky! Zákaznícky servis sa Vás naň opýta, ak by ste mali podozrenie, že sa s Vaším vrátením tovaru niečo pokazilo.

Adresa pre zasielanie reklamácií:

Zásielkovňa.sk – Alensa.sk
ID 9392237
Kopčianska 3338/82A
851 01 Bratislava

Reklamácie odporúčame zasielať doporučene poštou v pevnom obale, aby nedošlo k poškodeniu počas prepravy. Pokiaľ reklamujete už rozbalenú (použitú) kontaktnú šošovku, je treba zaistiť, aby v priebehu prepravy balíčku k nám nedošlo k ich vyschnutiu. Odporúčame šošovku vložiť do puzdra, zaliať roztokom a pevne uztvoriť. K reklamovanému tovaru je treba priložiť tiež list s popisom chyby a výrobným číslom šošovky.

Vybavenie reklamácie či vrátenia tovaru môže trvať až 30 dní.

Nesprávny výber kontaktných šošoviek a ich parametrov nie je dôvodom na reklamáciu. Zákazník musí mať kontaktné šošovky odborne aplikované a pri riešení reklamácie šošoviek si predávajúci môže vyžiadať potvrdenie o odbornej aplikácii kontaktných šošoviek (nie staršie ako 1 rok).

Pri reklamácii, ktorá sa týka chybných šošoviek majte na pamäti, že budete požiadaný o poskytnutie platného očného predpisu. Aj keď pri nákupe šošoviek online nie je nutné predkladať očný predpis, platný ho musíte mať vždy s tým, že nie je starší ako jeden rok. K výrobku, ktorý sa posiela na kontrolu kvality, bude potrebné doložiť aj očný predpis, aby bylo možné overiť, či daná dioptria zakúpených šošoviek skutečne zodpovedá vášmu aktuálnemu predpisu.

Sťažnosti týkajúce sa prijatia chybného produktu je možné podať len do 30 dní od dátumu dodania tohto produktu. Sťažnosti podané neskôr ako 30 dní po prijatí produktu už nebudú akceptované. Odporúčame preto, aby ste vždy produkt skontrolovali ihneď po prijatí a v prípade, že je produkt chybný, kontaktujte nás čo najskôr.

Alternatívne riešenie sporov

Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@alensa.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS nájdete na www.economy.gov.sk.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na www.ec.europa.eu.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.

Reklamácie slnečných okuliarov, dioptrických okuliarov a rámov

Vrátenie slnečných a dioptrických okuliarov:

Naše okuliare majú záruku dva roky.Tovar nesmie byť používaný ani inak poškodený. Originálne balenie nesmie byť poškodené. Ak chcete tovar vrátiť je potrebné vrátiť kompletný produkt vrátane puzdra, vonkajšej krabice, všetkého čo sa s produktom v krabici nachádzalo, čistiacej handričky, identifikačnej kartičky a nálepky do 14 dní od obdržania tovaru. Inými slovami, produkt musí byť zaslaný naspäť k nám v rovnakom stave v akom ste ho od nás obdržali. Produkt je považovaný za nekompletný, ak akákoľvek z týchto položiek chýba. V prípade chýbajúcich alebo poškodených položiek nebude výmena ani vrátenie peňazí možná. Ďakujeme za pochopenie a Vašu spoluprácu.

Slnečné okuliare, dioptrické okuliare a rámy sa dodávajú v optimálnom stave a pred odoslaním je dôkladne skontrolovaná kvalita všetkých produktov. V zriedkavých prípadoch, kedy by jeden z produktov mal prísť poškodený alebo chybný, kontaktujte náš zákaznícky servis a my daný podnet prešetríme a pomôžeme vám. Nároky na náhradu škody spôsobené nesprávnym použitím, nesprávnou starostlivosťou, bežným opotrebením alebo častým používaním nie sú oprávnené na reklamáciu. Za škody spôsobené samotným zákazníkom nie je možné poskytnúť ďalšie zľavy ani kompenzáciu.

Dioptrické sklá sú vyrábané na základe špecifických, individuálných požiadaviek, a preto sa na ne nevzťahuje možnosť reklamácie ani iná forma kompenzácie. Je možné vrátiť len dioptrické rámy. Táto podmienka platí od chvíle, kedy za dioptrické sklá zákazník zaplatí, bez ohľadu na stav objednávky.


Prevádzkovateľ obchodu

Internetový obchod www.alensa.sk prevádzkuje 


Odstúpenie od zmluvy

Stiahnite si formulár na odstúpenie od zmluvy

Každá fyzická osoba má zo zákona právo do 14 dní od prevzatia tovaru odstúpiť od zmluvy. V prípade odstúpenia od zmluvy je nutné dodržať nižšie uvedené podmienky:

• vrátený tovar musí byť kompletný
• tovar nesmie byť nijak porušený či znehodnotený (otvorenie obalu apod.) Pokiaľ spotrebiteľ poruší originálny obal u dodaného výrobku, u ktorého sa nedá predpokladať, že by ho bolo možné následkom toho z hygienických či bezpečnostných dôvodov ešte použiť, nie je možné takýto tovar vrátiť – stáva sa ďalej nepredajným
• priložte prosím nami vystavený predajný doklad, jeho kópiu alebo číslo objednávky
• uveďte svoje číslo bankového účtu

Odporúčame zasielať vrátený tovar v pevnom obale, nie v obálke (ani protinárazovej). V prípade poškodenia zásielky v priebehu prepravy k nám nemusí byť balíček nami prevzatý.

Náklady na dopravu spojené s vrátením tovaru nesie zákazník.

V prípade odstúpenia od zmluvy pri dodržaní vyššie uvedeného, klient obdrží celú čiastku vrátane fakturovaného poštovného, okrem nákladov, ktoré má zákazník spojené s podaním balíčku s vráteným tovarom. Čiastka bude vrátená na Vami zadaný účet behom 5–10 dní od dodania vráteného tovaru.

Slnečné okuliare a okuliarové rámy

Vážení zákazníci, keď sa rozhodnete vrátiť slnečné okuliare či okuliarové rámy v zákonom danej 14dennej dobe, prosíme Vás o vrátenie tovaru v kompletnom stave – teda aj vrátenie originálnych obalov. Obaly sú nenahraditeľné a patria do kompletného balenia výrobku. Ďalší predaj takto nekompletného tovaru je pre nás veľmi komplikovaný. Ďakujeme za pochopenie a ochotu.

Vrátenie slnečných okuliarov a dioptrických okuliarov:

Tovar nesmie byť použitý alebo zničený. Originálne balenie nesmie byť zničené. Ak sa rozhodnete pre vrátenie alebo výmenu slnečných okuliarov alebo rámov do 14 dní odo dňa objednania, vyžadujeme vrátenie kompletného produktu, vrátane púzdra, vonkajšieho obalu, všetkého vnútri obalu, akýchkoľvek čistiacich pomôcok, identifikačných nálepiek a štítkov. Inými slovami, produkt musí byť v presne rovnakom stave, v akom bol pri prevzatí. Produkt sa považuje za nekompletný bez ktorejkoľvek zo spomenutých položiek. V prípade chýbania alebo zničenia niektorej položky nie je vrátenie ani výmena možná. Ďakujeme za Vaše porozumenie a rešpektovanie našich podmienok.

Dioptrické okuliare sú vyrobené na základe špecifických individuálnych požiadaviek a preto nie je možné ich vrátenie. Možnosť vrátenia peňazí sa vzťahuje iba na vrátenie rámov. Táto podmienka platí od okamihu zaplatenia objednávky, aj napriek tomu, že okuliare odoslané ešte neboli.

V prípade, že máte podozrenie že vo vašich okuliaroch sú chybné sklá:

Ak máte pocit, že kvalita vašich skiel nie je dostatočná alebo že sú vaše sklá poškodené, je možné ich poslať na kontrolu kvality. Ak sa chyba preukáže alebo budú okuliare považované za nekvalitné, sklá vám na naše náklady vymeníme alebo vám za ne vrátime peniaze.

Pri kontrole kvality jednoohniskových dioptrických skiel kontaktujte náš zákaznícky servis a uistite sa, že ste zaslali aj platný očný predpis – nie starší ako 1 rok. Pri vykonávaní kontroly kvality je tento predpis potrebný pre overenie, či dioptrie v sklách sú rovnaké ako sa uvádza na očnom predpise. Taktiež budete požiadaný aby ste vrátili váš tovar v kompletnom stave (rámy, sklá, doplnky, štítky, letáčiky atď…). Neodstraňujte sklá z dioptrického rá­mu!

Pri kontrole kvality multifokálnych/pro­gresívnych skiel, kontaktujte náš zákaznícky servis a taktiež nezabudnite zaslať platný očný predpis – nie starší ako 1 rok. Taktiež vás poprosíme aby ste vrátili tovar v kompletnom stave (rámy, sklá, doplnky, štítky, letáčiky, modré obaly demo skiel, modrú plastovú kartička atď…). Neodstraňujte sklá z rámu!

Reklamácie ktoré boli sfalšované alebo v nich chýbajú akékoľvek komponenty nemôžu byť uznané. Vždy pred reklamáciou slnečných alebo dioptrických okuliarov kontaktujte náš zákaznícky servis!

Ďakujeme za pochopenie a ochotu.

Ochrana osobných údajov

Pri predaji tovaru zhromažďuje spoločnosť ALENSA a prevádzkovateľ e-shopu alensa.sk, iba kontaktné údaje, konkrétne celé meno, adresy, telefónne čísla a emailové adresy, za účelom odoslania tovaru, komunikácie so zákazníkmi, štátnou správou a dopravcami. Kupujúci súhlasí s tým, že tieto údaje môžu byť použité predávajúcim k výše uvedenému účelu. Tieto údaje nie sú poskytované ďalším tretím stranám.

Zásady ochrany osobných údajov

Vo veci ochrany a spracovania osobných údajov sa riadime nasledujúcimi podmienkami ochrany osobných údajov.