Vrátenie tovaru

Podmienky pri vrátení tovaru:

  • Krabičky s kontaktnými šošovkami, alebo originálne obaly od iného tovaru, nesmú byť otvorené, ani inak poškodené. Tovar musí byť v pôvodnom stave tak, aby bylo možné ho znovu predať.*
  • Vrátený tovar musí byť kompletný, vrátane všetkých komponentov
  • Pokiaľ chcete vrátiť dioptrické alebo slnečné okuliare, prečítajte si znenie podmienok nižšie na tejto stránke
  • Pre vrátenie akéhokoľvek tovaru na našom e-shope použite online reklamačný formulár (kliknutím na tlačidlo Reklamovať / Vrátiť), prípadne kontaktujte náš zákaznícky servis.
  • Pri vrátení tovaru do 30 dní od jeho obdržania bude zákazníkovi vrátená celá čiastka
  • Pri vrátení tovaru po uplynutí 30 dňovej lehoty bude prihliadané k expiračnej a záručnej dobe daného produktu
  • V prípade, že zákazník vracia tovar z dôvodu pochybenia na strane e-shopu (odoslaný produkt s nesprávnymi parametrami atď.), je povinný túto skutočnosť oznámiť zákaznickému servisu Alensa do 30 dní od obdržania zásielky

*v súlade so smernicami EU pre zdravie a bezpečnosť

Je možné tovar vymeniť?

Pokiaľ máte od optika nový predpis, alebo ste urobili chybu v objednávke, je možné vrátiť tovar v pôvodnom stave (neotvorený, nepoškodený), pri dodržaní postupu napísaného nižšie. Za vrátený tovar vám vrátime peniaze. Následne môžete previesť novú objednávku tovaru so správnymi parametrami. Pri novej objednávke nebude dorovnaná cena na cenu pôvodnej objednávky. Kompletné vrátenie peňazí bude uskutočnené len v prípade, že sa pri vrátení tovaru splnia podmienky napísané vyššie.

Dostali ste iný tovar?

Pokiaľ došlo k chybe na strane e-shopu Alensa.sk - poslali sme vám zlý produkt (iné parametre šošoviek atď.) - prihláste sa do svojho zákazníckeho účtu a v záložke “Reklamácia” založte novú požiadavku kliknutím na tlačidlo "Reklamovať / Vrátiť" pri preferovanom tovare. Tovar v pôvodnom stave (tzn. neotvorené, nepoužité) je možné samozrejme vrátiť, a my vám vrátime peniaze za celú objednávku. Postupujte podľa pokynov popísaných #.

V prípade chyby v objednávke zo strany zákazníka je taktiež možné vrátiť peniaze za nerozbalený a nepoškodený tovar. Náklady spojené s odoslaním tovaru späť do e-shopu hradí v tomto prípade zákazník.

Odporúčame vždy skontrolovať tovar pred otvorením originálneho obalu.

Iné dôvody vrátenia tovaru

Tovar je taktiež možné vrátiť v rámci našej ponuky Garancia vrátenia peňazi na produkty značky TopVue a Gelone. Garancia vrátenia peňazí môže byť uplatnená do 60 dní od obdržania tovaru. Pre vrátenie v tomto prípade kontaktujte nás zákaznícky servis.

Pokiaľ máte podezrenie, že je zakúpený tovar chybný, je nutné nám tento tovar vrátiť, aby sme ho zaslali na odbornú analýzu priamo k výrobcovi. V tomto prípade je potrebné vrátiť aj originálnu krabičku (ak ide o kontaktné šošovky, je nutné vrátiť aj všetky nepoužité, neotvorené blistre so šošovkami). Na obale je vytlačené číslo šarže produktu, ktoré výrobca potrebuje vedieť, aby mohol určiť všetky chyby. V prípade, že vraciate produkt z dôvodu reklamácie, kontaktujte najprv náš zákaznícký servis, ktorý vám dá všetky potrebné informácie k prevedeniu reklamácie.

Vrátenie slnečných alebo dioptrických okuliarov:

Na okuliare zakúpené v našom e-shope sa vzťahuje záručná doba dva roky. Ak si prajete vrátiť zakúpený tovar, môžete tak urobiť do 30 dní od obrdžania tovaru v rámci Ostúpenia od zmluvy. Zakúpené produkty musia byť v originálnom obale a nesmú niesť známky používania. Pokiaľ chcete vrátiť slnečné okuliare alebo rámy dioptrických okuliarov, je nutné vrátiť kompletný produkt vrátane puzdra, všetkých obalov, čistiacej handričky, visačiek a nálepiek. Inými slovami - produkt musí byť v rovnakom stave, v akom ho zákazník obdržal. V prípade, že akákoľvek časť originálneho balenia chýba, nie je možné za daný produkt vrátiť peniaze. Ďakujeme za pochopenie.

Kvalita slnečných okuliarov, rámov, alebo kompletných dioptrických okuliarov je pred odoslaním starostlivo skontrolovaná. Produkty posielame v pevných obaloch, aby nedošlo k ich poškodeniu počas prepravy. Pokiaľ k poškodeniu počas prepravy predsa len dôjde, kontaktujte našu zákaznícku podporu, aby situáciu preverila a v prípade pochybenia na strane prepravcu došlo k ujednaniu nápravy. Zničenie spôsobené nesprávnym používaním, chybnou starostlivosťou, alebo bežným opotrebovaním, nemôžu byť nijako kompenzované.

Okuliarové sklá sú zabrúsené do rámov na základe individuálnych potrieb zákazníka a z tohto dôvodu za ne nemôžeme vrátiť peniaze. Vrátenie peňazí je možné len v prípade okuliarových rámov. Táto podmienka sa uplatňuje od momentu zaplatenia objednávky bez ohľadu na stav odoslania tovaru.


V prípade podozrenia chybne zabrúsených skiel v dioptrických okuliaroch:

Pokiaľ máte podozrenie, že sú dioptrické sklá v nových okuliaroch chybné, je možné nám ich poslať na kontrolu kvality. Pokiaľ sa chyba potvrdí, alebo bude ich kvalita posúdena ako nedostačujúca, sklá vymeníme, alebo za ne ponúkneme vrátenie peňazí.

V prípade odoslania jednoohniskových okuliarových skiel na kontrolu kvality kontaktujte njprv našu zákazníckou podporu a pripojte aktuálny predpis na okuliare (nie starší ako 12 mesiacov). Váš predpis je potrebný na overenie, či boli do okuliarov zabrúsené sklá so správnou dioptrickou hodnotou. Pokiaľ odosielate okuliare na kontrolu kvality, je nutné poslať všetko, čo k danému produktu patrí - rám okuliarov vrátane skiel, príslušenstva, visačky, príbalových letákov atď. Nevyberajte sklá z okuliarov!

V prípade odoslania multifokálnych okuliarových skiel na kontrolu kvality kontaktujte najprv našu zákaznícku podporu a pripojte aktuálny predpis na okuliare (nie starší ako 12 mesiacov). Ďalej pripojte fotku svojej tváre spredu, na ktorej máte nasadené okuliare (pre lepšie vycentrovanie) a fotku z profilu s nasadenými okuliarmi (pre určenie uhlu rámu). Pokiaľ odosielate okuliare na kontrolu kvality, je nutné poslať všetko, čo k danému produktu patrí - rám okuliarov vrátane skiel, príslušenstva, visačiek, príbalové letáky atď. Nevyberajte sklá z okuliarov!

V prípade, že produkt nesie známky nesprávneho používania alebo pokiaľ chýbajú akékoľvek pôvodné komponenty, nebudú za ne vrátené peniaze. Pokiaľ sa rozhodnete vrátiť okuliare, alebo ich poslať na kontrolu kvality, najprv kontaktujte náš zákaznícký servis, ďakujeme.

Ako vrátenie tovaru prebieha?

Najprv kontaktujte telefonicky alebo e-mailem našu zákaznícku podporu. Náš personál zhodnotí, či váš požiadavok odpovedá podmienkam na výmenu tovaru a podá vám podrobnejšie informácie o celom procese. Tovar v pôvodnom obale, ktorý nie je nijako poškodený, pošlite na našu adresu. Do zásielky pridajte aj faktúru danej objednávky. Poštovné v tomto prípade hradí zákazník.

Adresa pre vrátenie tovaru Packeta.sk – Alensa.sk
ID 9392237
Kopčianska 3338/82A
851 01 Bratislava

Akonáhle obdržíme zásielku a potvrdíme, že vrátený tovar nie je nijako poškodený (tj. znovu predajný, a to v súlade so smernicami EU), vrátíme vám zaň peniaze.

Neotvorený a nijako nepoškodený tovar určený k vráteniu nám pošlite kvalitne zabalený v pevnej krabici, aby sa cestou nepoškodil. Na zadnú stranu balíčka nezabudnite napísať svoju spiatočnú adresu! V prípade problémov s doručením bude zásielka vrátená k odosielateľovi a nedôjde k jej strate. Peniaze vám budú vrátené na účet, z ktorého prebehla pôvodná platba.

Koľko to bude stáť

Zákazník platí poštovné za vrátený balík v prípade, že sa rozhodne produkt vrátiť. Alensa.sk neponúka preplatené poštovné, pokiaľ zákazník urobil chybu v objednávke, alebo o objednaný tovar stratil záujem. Pokiaľ došlo k pochybeniu zo strany Alensa.sk, e-shop hradí náklady spojené s odoslaním vráteného tovaru.

Ako dlho to bude trvať?

Vrátenie peňazí sa snažíme vykonávať počas maximálne 30 dní. Ak máte pocit, že dochádza z našej strany k oneskoreniu, kontaktujte náš tím. Uistite sa, že pri odosielaní zásielky dostanete jej sledovacie číslo a potvrdenie o odoslaní. Náš zákaznícky servis sa Vás na toto číslo spýta, aby mohol stav zásielky overiť.

V prípade vrátenia okuliarov prosíme o trpezlivosť - proces vracania môže trvať o niečo dlhšie, než pri kontaktných šošovkách. Tím pracovníkov v našom sklade musí skontrolovať, či sú okuliare v pôvodnom stave (bez známok poškodenia, s pôvodným obalom, visačkami, nálepkami atď.).