Prevádzkovateľ obchodu
Internetový
obchod www.alensa.sk je prevádzkovaný
spoločnosťou: ALENSA MEDICAL s. r. o.
Pribinova 36
821 09 Bratislava - mestská časť Ružinov
IČ: 55216811
DIČ:
SK2121902948
Sídlo prevádzky: Alensa.sk
Jarošovská 1278/II
377 01 Jindřichův Hradec
Česká Republika
Kontaktné údaje:
Adresa pre doručenie: Alensa.sk,
Jarošovská 1278/II, 377 01 Jindřichův Hradec, Česká Republika
Adresa elektronickej pošty: info@alensa.sk
Telefon: +421 220 570 790
Obsah
I. Základné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné
podmienky (ďalej iba „VOP“) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami
kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je obchodná spoločnosť ALENSA MEDICAL
s. r. o., so sídlom Pribinova 36, 821 09 Bratislava - mestská časť Ružinov,
identifikačné číslo: 55216811, zapísané v obchodnom registri vedenom
Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 166918/B,
prevádzkovateľ internetovej stránky www.alensa.sk, ako predávajúci (ďalej iba
„Predávajúci“) a na strane druhej je iná fyzická osoba – kupujúci
(ďalej iba „Kupujúci“). Kúpna zmluva a všeobecné obchodné podmienky
sú vyhotovené v slovenskom jazyku.
Všetky zmluvné vzťahy sú
uzavreté v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je
zmluvnou stranou fyzická osoba, riadia sa právne vzťahy neupravené
obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník, v
platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa, v
platnom znení a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo
zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v platnom
znení. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne
vzťahy neupravené obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z.
Obchodný zákonník, v platnom znení.
Všetky
zmluvné vzťahy sú uzatvorené v súlade so zákonmi Českej republiky. Zmluva
sa riadi zákonom č. 89/2012 Sb., občianskym zákonníkom, v platnom znení
(ďalej iba „OZ“), a to najmä ustanovením o kúpnej zmluve § 2079 a
následne OZ. Touto právnou úpravou sa zmluva riadi bez ohľadu na to, či na
strane Kupujúceho vystupuje podnikateľ alebo spotrebiteľ. V prípade, že je
Kupujúci spotrebiteľom, platí navyše aj ustanovenie o ochrane spotrebiteľa
v zmysle § 1810 – § 1840 OZ a zákon č. 634/1992 Sb., o ochrane
spotrebiteľa, v platnom znení (ďalej iba „ZOS“). V takom prípade ide o
tzv. spotrebiteľskú zmluvu.
Kupujúci odoslaním objednávky
potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť
tvorí oznámenie pred uzatvorením zmluvy a reklamačný poriadok a že s nimi
vyslovene súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania
objednávky.
Všetky ustanovenia obchodných podmienok sú
neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy v súbore PDF.
Súbor
PDF s aktuálnymi VOP vrátane reklamačného poriadku obdrží Kupujúci v
prílohe potvrdenia o prijatí objednávky na uvedenú e-mailovú adresu,
pričom daňový doklad obsahujúci základné údaje zmluvy obdrží Kupujúci
pri odoslaní tovaru Predávajúcim. Balíček s tovarom, ktoré si Kupujúci
objednal, obsahuje vytlačený daňový doklad.
Obchodné
podmienky sa nevzťahujú na prípady, kedy je Kupujúcí právnickou osobou
alebo osobou, ktorá pri objednávaní tovaru koná v rámci svojho podnikania
alebo vlastnej profesie. Tovar zakúpený na Alensa.sk nie je určený k
ďalšiemu predaju. Predávajúci nevystavuje faktúry bez DPH. Kupujúcí
môže zakúpiť len také množstvo tovaru, ktoré odpovedá bežnej spotrebe.
Pokiaľ si Kupujúci objedná či zakúpi také množstvo tovaru, ktoré
Predávajúci na základe dostupných informácií vyhodnotí, ako tovar
určený k ďalšiemu predaju, Predajca si vyhradzuje právo zrušiť
objednávku. V prípade, že už bola kúpna zmluva uzatvorená, má
Predávajúcí právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade si
Kupujúci a Predávajúci vzájomne vrátia všetky prevedené plnenia.
Ustanovenia odlišné od VOP je možné dohodnúť v Kúpnej zmluve.
Odlišné ustanovenia v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.
Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávky, v
ktorých bolo objednaných viac ako 10 kusov produktu. Pokiaľ zákazník
zaplatil vopred, bude mu zaplatená čiastka vrátená späť na účet.
II. Oznámenie pred uzatvorením zmluvy
Predávajúci
oznamuje, že:
a) náklady na prostriedky pre komunikáciu na diaľku sa
odlišujú od základnej sadzby (v príp. internetového a telefonického
pripojenia podľa podmienok operátora Kupujúceho, Predávajúci si neúčtuje
žiadne ďalšie poplatky, to sa však netýka príp. zmluvnej prepravy).
b) požaduje úhradu kúpnej ceny pred prevzatím plnenia Kupujúcim od
Predávajúceho.
c) predávajúci neuzatvorí zmluvy, ktorých
predmetom je opakované plnenie.
d) ceny tovaru a služieb sú na
webe prevádzkovateľom Predávajúceho uvedené vrátane DPH, vrátane
všetkých poplatkov stanovených zákonom, avšak náklady na dodanie tovaru
alebo služby sa odlišujú v závislosti od zvolenej metódy a poskytovateľa
dopravy a spôsobu úhrady.
e) Kupujúci má právo od zmluvy
odstúpiť (pokiaľ sa nižšie neuvádza inak), a to v lehote štrnástich
dní, ktorá plynie odo dňa prevzatia tovaru, pričom toto odstúpenie môže
Kupujúci zaslať na vyššie uvedenú adresu sídla Predávajúceho, e-mailom,
alebo využiť štandardné odstúpenie od zmluvy v
zákazníckom účte. Kupujúci môže taktiež kontaktovať zákaznícke
oddelenie na telefónnom čísle +421 220 570
790 .
f) v prípade odstúpenia od zmluvy ponesie Kupujúci
náklady spojené s vrátením tovaru
g) Uzatvorená zmluva je
Predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzatvorenia,
najdlhšie ale po dobu ohraničenú príslušnými právnymi predpismi, za
účelom jej úspešného plnenia a nie je prístupná tretím
(nezúčastneným) stranám. Informácie o jednotlivých technických krokoch
vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zreteľné z týchto obchodných podmienok,
kde je tento proces zrozumiteľne vysvetlený. Kupující má vo svojom
Zákazníckom účte náhľad do svojich objednávok.
h) Kúpnou
zmluvou sa Predávajúci zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá tovar, který je
predmetom kúpy a umožní mu k nemu nadobudnúť vlastnícke právo, a
Kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí Kupujúcemu kúpnu cenu.
i) Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, a
preto sa Kupujúci stane vlastníkom až úplným zaplatením kúpnej ceny.
j) Predávajúci Kupujúcemu odovzdá tovar a doklady, ktoré sa k
tovaru vzťahujú, a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k
tovaru v súlade so zmluvou.
k) Ak má Predávajúci tovar
odoslať, odovzdá tovar Kupujúcemu v momente, kedy Kupujúcemu odovzdá tovar
prepravca.
l) Predávajúci odovzdá Kupujúcemu tovar v
dohodnutom množstve, kvalite a prevedení. Tovar bude pri odovzdaní zabalený.
m) Kupujúci môže sťažnosti uplatniť u Predávajúceho na
uvedených kontaktoch, prípadne sa Kupujúci môže so sťažnosťami obrátiť
na orgán dohľadu či štátneho dozoru.
n) Zmluva je uzatvorená
v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu Kupujúceho preklad textu
zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov platí výklad zmluvy v
slovenskom jazyku.
o) Predávajúci je platcom dane z pridanej
hodnoty.
p) vo veci ochrany a spracovania osobných údajov sa
riadime nasledujúcimi
podmienkami ochrany osobných údajov .
III.
Zmluva
Postup pre vytvorenie záväznej on-line objednávky
1.
Registrácia zákazníka
Na základe registrácie Kupujúceho
uskutočnenej na webovej stránke môže Kupujúci pristupovať do svojho
užívateľského rozhrania (ďalej len „Užívateľský účet“). Zo svojho
užívateľského účtu môže Kupujúci uskutočniť objednanie tovaru. Bez
vytvorenia Užívateľského účtu (registrácie) nie je možné uskutočniť
nákup.
Pri registrácii na webovej stránke a pri objednaní
tovaru je Kupujúci povinný uviesť správne a pravdivo všechny údaje. Údaje
uvedené v Užívateľskom účte je Kupujúci pri akejkoľvek ich zmene
povinný aktualizovať. Údaje uvedené Kupujúcim v užívateľskom účte a
pri objednaní tovaru sú Predávajúcim považované za správne.
Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a
heslem, které slouží k opětovnému přihlášení k Uživatelskému účtu.
Všechny uložené údaje v profilu je možné kdykoliv upravit. Kupující je
povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do
jeho Uživatelského účtu. Prístup k Užívateľskému účtu je
zabezpečený užívateľským menom a heslom, ktoré slúži k opätovnému
prihláseniu do Užívateľského účtu. Všetky uložené údaje v profile je
možné kedykoľvek upraviť. Kupujúci je povinný zachovať mlčanlivosť
ohľadom informácií potrebných k prístupu do svojho Užívateľského
účtu.
Kupujúci bude mať v Užívateľskom účte prehľad o
uskutočnených nákupoch, ich stave a prípadne výške zákazníckeho kreditu:
- sledovanie priebehu vybavenia objednávky
- náhľad
do zoznamu všetkých vytvorených objednávok
- ľahšie a rýchlejšie
vytvorenie online objednávky pri ďalšom nákupe (nie je potrebné vyplniť
všetky kontaktné údaje)
- možnosť zopakovania objednávky (nie je
nutné znova vyplniť parametre)
- možnosť vyjadrenia súhlasu so
zasielaním zliav, výhodných ponúk a obchodných oznámení
- stav
zákazníckeho kreditu - pozn.: našetrený zákaznícky kredit bude automaticky
uplatnený pri objednávkach nad 15 €.
Kupujúci nie je
oprávnený umožniť používanie Užívateľského účtu tretím osobám.
Predávajúci môže zrušiť Užívateľský účet, a to najmä v prípade,
kedy Kupujúci poruší svoje povinnosti z Kúpnej zmluvy (vrátane VOP).
Kupujúci berie na vedomie, že Užívateľský účet nemusí byť
dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na potrebnú údržbu
hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, príp. potrebnú
údržbou hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
2.
Nákupný košík
V detailnom náhľade vybraného produktu je možné
vybrať parametre, farebnú variantu, veľkosť, počet kusov atď. Kliknutím
na tlačidlo „Pridať do košíka“ sa produkt automaticky vloží do
Nákupného košíku. V Nákupnom košíku je náhľad na všetky vybrané
produkty, vrátane ceny za položku a „Medzisúčet“ ceny za nákup.
Nákupný košík ďalej slúži k úprave množstva či úprave parametrov
vybraného tovaru. Jednotlivé položky je možné zo zoznamu odstrániť
kliknutím na tlačidlo „X“. V tejto fáze je možné uplatniť aj rôzne
zľavy pre nákup.
Z košíku je možné prejsť k ďalšiemu nákupu
kliknutím na tlačidlo „Pokračovať v nákupe“ alebo je možné prejsť na
ďalší krok, k vytvoreniu objednávky, kliknutím na tlačidlo „Pokračovať
v objednávke“.
Objednávka služby "Výmena
okuliarových skiel"
Služba je dostupná iba v optikách a na Alensa
Point prevádzkach. Pri výmene okuliarových skiel do vlastného príp.
staršieho okuliarového rámu môže dôjsť k jeho poškodeniu. Prípadné
poškodenie okuliarového rámu Kupujúceho Alensa kompenzuje výberom rámu na
Alensa.sk až do výšky 100 €. V komplikovaných prípadoch pristupuje
Predávajúci k refundácii okuliarového rámu Kupujúceho individuálne.
Predávajúci si vyhradzuje právo na odstúpenie od objednávky služby. V
takom prípade Predávajúci okuliarovú obrubu neprijme.
Kupujúci by
mal doručiť vlastný okuliarový rám v pevnom okuliarovom puzdre, aby boli
okuliare behom času u Predávajúceho dostatočne chránené. Kupujúci ďalej
berie na vedomie, že okrem zábrusu nových okuliarových šošoviek
Predávajúci nevykonáva žiadne ďalšie úpravy či opravy vlastného
okuliarového rámu Kupujúceho.
3. Doprava / Platba
Pre
úspešné dokončenie objednávky je potrebné vybrať si preferovaný spôsob
doručenia zásielky a spôsob platby. Po výbere preferovanej Dopravy a Platby
sa zobrazí „Celková cena“, ktorá zahŕňa všetky voľby Kupujúceho.
Spôsob úhrady a možnosti doručenia sú podrobnejšie opísané
nižšie, v sekcii Možnosti úhrady a Doprava.
Na ďalší krok
objednávky sa prejde kliknutím na tlačidlo „Pokračovať v objednávke“.
4. Adresa
Pokiaľ sa Kupujúci ešte neregistroval, je vyzvaný
k Registrácii či Prihláseniu (už existujúceho zákazníka).
Systém potom z Užívateľského účtu vygeneruje všetky potrebné údaje. V
tomto kroku si môže Kupujúci nastaviť Adresu doručenia, nastaviť
Fakturačnú adresu, zadať poznámku do sekcie Ostatné informácie, So
zasielaním zliav, výhodných ponúk a obchodných oznámení a ako posledné
potvrdenie, že si Prečítal obchodné podmienky a súhlasil s nimi.
Posledným krokom je záväzné odoslanie objednávky kliknutím na tlačidlo
„Potvrdiť nákup“.
V tomto momente je medzi Kupujúcim a
Predávajúcim uzatvorená kúpna zmluva. Za prípadné chyby pri prenose dát
Predávajúci nenesie zodpovednosť. Ďalej nasleduje stránka "Potvrdenie
objednávky" s údajmi pre zaplatenie objednávky - podľa preferovanej platby.
V prípade platby cez internet sa zobrazia pokyny k úhrade.
5.
Potvrdenie objednávky
Uzatvorením kúpnej zmluvy Predávajúci
bezprostredne potvrdí Kupujúcemu informatívnym e-mailom. Prílohou tohto
potvrdenia je PDF súbor s aktuálnym znením VOP vrátane Reklamačného
poriadku Predávajúceho. Uzavretú zmluvou (vrátane dohodnutej ceny) je
možné meniť alebo zrušiť iba na základe dohody strán alebo na základe
zákonných dôvodov.
Predávajúci je vždy oprávnený, v
závislosti od povahy objednávky (množstvo produktov, vyššie kúpne ceny,
predpokladané náklady na dopravu), požiadať Kupujúceho o dodatočné
potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
Daňový doklad (faktúra) je vystavená bezprostredne pred odoslaním tovaru.
Pred odoslaním objednávky faktúru Predávajúci nevystavuje. Kupujúci si
môže faktúru 1 deň po nákupe kedykoľvek stiahnuť zo svojho
Užívateľského účtu. Elektronický doklad je v súlade so zákonmi SR a je
plnohodnotne dostačujúci pre daňovú evidenciu a účtovníctvo.
Upozornenie: V prípade objednávky dioptrických okuliarov,
je potrebné uhradiť plnú cenu objednávky vopred.
6. Stornovanie
objednávky
Kupujúci môže bezplatne zrušiť alebo zmeniť
objednávku až do okamžiku jej expedície. Výnimku tvoria len okuliare so
zábrusom okuliarových skiel na prianie Kupujúceho - v tomto prípade je
storno objednávky možné len do chvíle, kým Kupujúci odošle úhradu za
objednávku okuliarov. Požiadavka na zmenu alebo zrušenie objednávky zo
strany Kupujúceho musí byť vyjadrená Predávajúcemu telefonicky alebo
e-mailom. Požiadavka na zmenu objednávky bude akceptovaná a vybavená podľa
možností a aktuálneho stavu objednávky. Kupujúci berie na vedomie, že
expedícia objednávky prebieha spravidla v rovnaký deň alebo nasledujúci
deň po vytvorení objednávky Kupujúcim, výnimku tvoria len okuliare so
zábrusom tovar na objednávku. Zmeny v objednávkách preto nie je možné
garantovať.
Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na
základe zmluvy, budú vyriešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky
a budú vyriešené príslušnými súdmi v Slovenskej republike.
Zmluva je uzatvorená v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu
Kupujícího preklad textu zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov
platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku.
IV. Spôsob
doručenia a postup pri neprevzatí tovaru
Tovar dodávame
prostredníctvom dopravných spoločností. Všetky spoločnosti umožňujú platbu v hotovosti pri
prevzatí zásielky, pokiaľ do platnosti nevstúpia mimoriadne opatrenia. V tom
prípade je Kupujúci o zmene informovaný.
V prípade, že
zásielku z nejakého dôvodu nie je možné doručiť na adresu príjemcu,
môže byť uskladnená v miestnom logistickom centre (v budúcnosti sa
uskutoční nový pokus o doručenie / zásielka môže byť priamo tu
vyzdvihnutá príjemcom). Zákazník je zodpovedný za to, že si zásielku
môže prevziať na nimi uvedenej adrese a je povinný komunikovať s dopravnou
spoločnosťou v prípade, že bude kontaktovaný za účelom upresnenia
informácií týkajúcich sa doručenia.
Predávajúci nenesie
zodpovednosť za oneskorenie spôsobené dopravnou spoločnosťou, dopravnou
situáciou, počasím či inými mimoriadnymi situáciami, ktoré Predávajúci
nedokáže ovplyvniť. Akonáhle Kupujúci obdrží informačnú SMS / e-mail od
dopravcu, je zásielka Kupujúceho u inej spoločnosti a v prípade
oneskoreného doručenia musí Kupujúci kontaktovať dopravnú spoločnosť
sám, nakoľko Predávajúci k tomuto úkonu nie je kompetentný. Odhadované
časy doručenia sú určené na základe informácií od našich dopravcov. Vo
výnimočných prípadoch môže byť zásielka doručená mimo predpokladané
časové rozpätie. Pre hladký priebeh doručenia vyplňte celú adresu (názov
ulice, číslo domu, PSČ a obec) a telefónne číslo, aby Vás mohol dopravca
v prípade potreby kontaktovať.
Možný je taktiež aj osobný
odber na výdajných miestach.
Pokiaľ je zásielka poškodená, alebo je porušený obal, ktorý
svedčí o neoprávnenom vniknutí do zásielky, Kupujúci by nemal zásielku od
dopravcu prevziať a situáciu bezprostredne riešiť s kuriérom, a to
spísaním formulára o poškodení zásielky. V takom prípade Kupujúci
bezprostredne informuje zákaznícky servis o vzniknutej situácii. Tovar
dopravca automaticky vráti Predávajúcemu. Pokiaľ Kupujúci tovar aj napriek
tomu prevezme a nespíše s dopravcom formulár o vzniknutej situácii
(poškodenie zásielky), neskoršia reklamácia dopravy nebude zohľadnená.
Nárok na reklamáciu tovaru (z poškodenej zásielky) nezaniká.
Ceny poštovného:
Packeta - osobné
vyzdvihnutie:
Objednávky nad 59 €
ZADARMO
Packeta -
doručenie na adresu:
Objednávky nad 59 €
2.50 €
DPD – doručenie
na adresu:
Objednávky nad 59 €
ZADARMO
DPD – osobné
vyzdvihnutie:
Objednávky nad 59 €
ZADARMO
Poznámky:
- Ceny sú konečné
(vrátane DPH)
- Cena dopravy je konečná a nezávisí od veľkosti a
váhy zásielky
- Pri objednávkach s hodnotou nad 59 € je poštovné
ZADARMO
- Objednávky sú odosielané výhradne po prijatí platby
Pridanie produktov do objednávky
Vzhľadom k
veľkému množstvu objednávok, ktoré náš sklad denne spracováva,
nemôžeme zaručiť spätnú zmenu v už dokončených objednávkach. Ak
potrebujete spätne upraviť vašu objednávku alebo spojiť viac objednávok do
jednej, kontaktujte obratom náš zákaznícky servis; budeme sa snažiť vám
čo najskôr pomôcť. Pracovný čas zákazníckeho servisu je každý
pracovný deň 7:30 - 16h. Objednávka je považovaná za kompletnú vo chvíli,
keď je zaplatená.
Dodanie
Zákazník má možnosť rozlíšiť
v objednávkovom formulári dodaciu a fakturačnú adresu a podľa potreby
pridať poznámku. Tieto informácie sa potom automaticky objavia na daňovom
doklade.
Expedícia a doručenie
Spôsob dodania | Doručenie |
Dobierka (DPD) | za 1 – 2 pracovné dni po prijatí
objednávky |
Platba vopred | za 1 – 2
pracovné dni po expedícii objednávky |
Dobierka (Packeta
na adresu) | za 1 – 2 pracovné dni po expedícii objednávky |
Osobné vyzdvihnutie (Packeta) | možnosť
vyzdvihnutia po obdržaní sms s informáciou o uložení na požadovanej
pobočke |
Poznámky:
- Pri
spôsobe dodania cez Packetu budú zásielky
objednané do 11:30 expedované ešte v ten istý deň.
-
Pri platbe bankovým prevodom bude objednávka odoslaná po pripísaní
platby na náš účet.
- Objednávky nie sú odosielané
cez víkend.
- Predpokladaná doba doručenia sa
počíta od chvíle, keď je zásielka odoslaná, nie od momentu uskutočnenia
objednávky.
Dodacie časy neskladového tovaru
Vďaka veľkosti nášho
skladu odosielame 97% objednávok ihneď. Neskladový tovar expedujeme spravidla
medzi 4. a 6. pracovným dňom odo dňa, kedy bola objednávka prijatá.
Expedícia kontaktných šošoviek so špeciálnymi parametrami a menej
častými kombináciami parametrov, ktoré niesú skladom, závisí na
podmienkach našich dodávateľov a môžu trvať až niekoľko týždňov.
O skladovosti a predpokladanom termíne dodania Vás informujeme po
vyplnení parametrov kontaktných šošoviek v objednávkovom formulári, v
priebehu objednávky sa zobrazí predpokládaný dátum jeho odoslania. Pozor -
dátum sa môže zmeniť po vyplnení všetkých parametrov.
Objednávky obsahujúce skladový a neskladový tovar
Pred zaplatením objednávky venujte pozornosť dodacím časom jednotlivých
produktov v nákupnom košíku.
Potvrdením a zaplatením objednávky
zákazník súhlasí s tým, že odjednávka bude odoslaná vo chvíli, keď
bude všetok objednaný tovar skladom. Odoslanie skladového tovaru skôr, kým
sa do skladu doručia všetky objednané produkty je možné len za zvláštnych
okolností. Ak si to zákazník želá, prosíme o kontaktovanie nášho
zákazníckeho servisu.
Problémy s doručením
Nenesieme
zodpovednosť za oneskorené doručenie spôsobené dopravnou spoločnosťou
alebo situáciami, ktoré nemôžeme ovplyvniť (počasie, sviatky a pod.).
Odhadované časy doručenia sú určené na základe informácií od našich
prepravcov. Vo výnimočných prípadoch môže byť zásielka doručená mimo
predpokladaného časového rozmedzia. Pre hladký priebeh doručenia vyplňte
kompletnú adresu (názov ulice, číslo domu, PSČ a mesto) a telefónne
číslo, aby vás mohol dopravca v prípade nutnosti kontaktovať. Po odoslaní
zásielky budete informovaní o jej trekovacom čísle, aby ste mohli zásielku
ľahko sledovať.
V prípade, že zásielku z nejakého dôvodu nemožno
doručiť na adresu príjemcu, môže byť uskladnená v miestnom logistickom
centre (v budúcnosti dôjde k novému pokusu o doručenie / zásielka môže
byť priamo tu vyzdvihnutá príjemcom). Zákazník je zodpovedný za to, že
zásielku môže prevziať na ním uvedenej adrese a je povinný komunikovať s
dopravnou spoločnosťou v prípade, že bude kontaktovaný z dôvodu spresnenia
informácií týkajúcich sa doručenia.
Reklamačné konanie
V
prípade, keď je zásielka vyhlásená za stratenú alebo chybne doručenú,
pristúpime k reklamácii doručenia u danej dopravnej spoločnosti. Pre
začatie reklamačného konania je potreba: a) zákazníkom podpísané čestné
vyhlásenie, že zásielku neobdržal; b) potvrdenie od dopravcu, že došlo k
pochybeniu z jeho strany.
Akonáhle je reklamačné konanie začaté,
vyexpedujeme novú zásielku alebo vrátime peniaze za pôvodnú objednávku
(podľa preferencie zákazníka). Nie je možné vrátiť peniaze alebo odoslať
novú zásielku, ak je pôvodná zásielka v preprave alebo kým nie je
dopravcom oficiálne vyhlásená za stratenú. Upozorňujeme, že prepravné
spoločnosti majú rôzne pravidlá, ktorými sa riadi reklamácia (napr. môžu
si nárokovať až 21 dní na prešetrenie a potvrdenie straty). Pokiaľ máte
zásielku poistenú, nový balík Vám odošleme ihneď, bez nutnosti čakania
na spracovanie reklamácie.
Zničená zásielka
Kontaktné
šošovky a ich príslušenstvo balíme do kvalitných a dostatočne veľkých
obalov tak, aby zásielka mohla byť doručená v dobrom stave. Ak však dôjde
k zničeniu vonkajšieho obalu počas prepravy, NEPREBERAJTE BALÍK od dopravcu
a v preberacom protokole uveďte dôvod (napr. "zjavné poničenie krabice",
"únik tekutiny" apod.). Následne nás čo najskôr informujte o probléme, aby
sme mohli vašu objednávku znova vyexpedovať.
Možnosti dopravy:
1. Packeta
a) Výdajné miesto - Packeta:
Doručenie na Kupujúcim preferované výdajné miesto Packety. Pri výbere
tohto spôsobu doručenia Kupujúci vyberie preferované výdajné miesto
Packety. Potom sa objaví detail adresy a otváracia doba výdajného miesta.
Výdajné miesto Kupujúci potvrdí tlačidlom „vyzdvihnúť tu“.
O
doručení zásielky na vybrané výdajné miesto Packety Kupujúceho informuje
SMS, ktorá spolu s číslom zásielky obsahuje overovací kód, na základe
ktorého bude zásielka odovzdaná. Zásielku môže vyzdvihnúť aj tretia
osoba.
Zásielka je na výdajnom mieste uložená po dobu 5 pracovných
dní. Packeta umožňuje Kupujúcemu predĺženie lehoty pre vyzdvihnutie v
sekcii sledovanie zásielky na webovej stránke www.packeta.sk alebo v mobilnej aplikácii.
Pokiaľ nastane situácia, kedy Kupujúci zásielku vôbec neprevezme, je
zásielka vrátená Predávajúcemu. Pri nedoručených zásielkach zaplatených
vopred (platba kartou online, bankový prevod…) sú peniaze vrátené späť
Kupujúcemu viď. možnosti úhrady.
Pozn.: V prípade, že je kapacita
zvoleného výdajného miesta naplnená, alebo je zásielka príliš veľká,
presmeruje dopravca zásielku na najbližšie výdajné miesto.
b)
Z-BOX - Packeta:
POZOR - pri tomto spôsobe doručenia nie je
potrebné mať nainštalovanú mobilnú aplikáciu “Packeta” a zapnuté
bluetooth, ktoré sú pre vyzdvihnutie zásielky nevyhnutné. Pri platbe na
dobierku je potrebné ju pred vyzdvihnutím uhradiť v mobilnej aplikácii.
Pri výbere tohto spôsobu doručenia, si Kupujúci vyberie preferované
výdajné miesto Z-BOX - Packeta. Potom sa objaví detail adresy a všetky
potrebné informácie. Výdajné miesto Kupujúci potvrdí tlačidlom
„vyzdvihnúť tu“.
O doručení zásielky na zvolené výdajné
miesto Packety Kupujúceho informuje SMS, ktorá obsahuje číslo zásielky.
Postup pri vyzdvihnutí zásielky v Z-Boxe:
- zapnúť
bluetooth a lokalizáciu (poloha GPS)
- otvoriť aplikáciu “Zásilkovna”
- aplikácia sa automaticky spáruje so
Z-BOXom
- v detaily zásielky v
aplikácii sa zobrazí možnosť “OTVORIŤ”
- po stlačení tlačidla “OTVORIŤ” sa otvoria dvere so
zásielkou Kupujúceho
Zásielka je na výdajnom
mieste uložená po dobu 2 dní. Packeta umožňuje Kupujúcemu predĺženie
lehoty pre vyzdvihnutie v sekcii sledovanie zásielky na webovej stránke www.packeta.sk alebo v mobilnej aplikácii o 1
deň.
Pozn.: V prípade, že je kapacita Z-BOXu naplnená, alebo je
zásielka príliš veľká, presmeruje dopravca zásielku na najbližšie
výdajné miesto.
Pokiaľ nastane situácia, kedy Kupujúci zásielku
vôbec neprevezme, je zásielka vrátená Predávajúcemu. Pri nedoručených
zásielkach zaplatených vopred (platba kartou online, bankový prevod…) sú
peniaze vrátené späť Kupujúcemu viď. možnosti úhrady.
Packeta domov
Ide o doručenie zásielky na adresu uvedenú
Kupujúcim. V prípade, že je adresát (Kupujúci) nezastihnutý, je zásielka
uložená na najbližšom výdajnom mieste.
Akonáhle je zásielka
pripravená k vyzdvihnutiu na výdajnom mieste, obdrží Kupujúci SMS alebo
e-mail s kódom pre vyzdvihnutie. Pri vyzdvihnutí zásielky nie je potrebné
preukázať svoju totožnosť. Stačí predložiť kód pre vyzdvihnutie, ktorý
adresát (Kupujúci) nájde v SMS alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Zásielku tak môže vyzdvihnúť aj tretia osoba.
Pokiaľ Kupujúci nie
je zastihnutý doručovateľom Packety, zostane zásielka na výdajnom mieste
uložená po dobu 3 kalendárnych dní.
Pokiaľ nastane situácia, kedy
Kupujúci zásielku vôbec neprevezme, je zásielka vrátená Predávajúcemu.
Pri nedoručených zásielkach zaplatených vopred (platba kartou online,
bankový prevod…) sú peniaze vrátené späť Kupujúcemu viď. možnosti
úhrady.
2. DPD
Po expedícii zásielky je na e-mailovú
adresu Kupujúceho zaslané číslo zásielky, pod ktorým môže zásielku
dohľadať na stránkach DPD.
a) DPD Kuriér DPD doručuje
zásielku na adresu uvedenú Kupujúcim. V deň doručenia obdrží Kupujúci na
telefónne číslo, uvedené v objednávke, SMS správu s detailami o doručení
zásielky.
V prípade, že je adresát (Kupujúci) nezastihnutý na
uvedenej adrese, dopravca kontaktuje adresáta e-mailom, kde si adresát zvolí,
ako mu bude zásielka doručená (opätovné doručenie na adresu nasledujúci
pracovný deň alebo presmerovanie balíka na výdajné miesto). V prípade, že
adresát na e-mail nereaguje, dopravca sa nasledujúci deň pokúsi automaticky
doručiť zásielku opäť na adresu. Ak je aj druhý pokus o doručenie
neúspešný, dopravca opäť kontaktuje adresáta e-mailom, kde si adresát
zvolí, ako mu bude zásielka doručená (opätovné doručenie na adresu
nasledujúci pracovný deň alebo presmerovanie balíka na výdajné miesto).
Tretí pokus o doručenie na adresu môže uskutočniť len na žiadosť
adresáta (nie je automatická). V prípade, že sa nepodarí zásielku
doručiť, je zásielka vrátená odosielateľovi (Predávajúcemu).
U zásielok platených vopred (platba kartou online, bankový prevod, PayPal…)
sú peniaze vrátené späť Kupujúcemu viď. možnosti úhrady.
DPD Osobný odber a) Pickup výdajné miesto
Doručenie na
Kupujúcim preferované výdajné Pickup miesto. Počas voľby tohto spôsobu
doručenia Kupujúci zvolí preferované výdajné miesto a potom sa objaví
detail adresy a otváracia doba výdajného miesta. Výdajné miesto Kupujúci
potvrdí tlačidlom „vyzdvihnúť tu“.
O doručenie zásielky na
zvolené výdajné miesto DPD Kupujúceho informuje SMS, ktorá spoločne s
číslom zásielky obsahuje overovací kód, na jeho základe bude zásielka
vydaná. Zásielku môže vyzdvihnúť aj tretia osoba. Zásielka je na
výdajnom mieste uložená po dobu 5 pracovných dní. Pokiaľ nastane
situácia, kedy Kupujúci zásielku vôbec neprevezme, je zásielka vrátená
Predávajúcemu. U nedoručených zásielok platených vopred (platba kartou
online, bankový prevod, PayPal…) sú peniaze vrátené späť Kupujúcemu
viď. možnosti úhrady.
Pozn.: V prípade, že je kapacita
výdajného miesta naplnená, alebo je zásielka príliš veľká, presmeruje
dopravca zásielku na najbližšie výdajné miesto.
b)
AlzaBox Počas voľby tohto spôsobu doručenia Kupujúci zvolí
preferované výdajné miesto AlzaBoxu. Potom sa objaví detail adresy a všetky
potrebné informácie. Výdajné miesto Kupujúci potvrdí tlačidlom
„vyzdvihnúť tu“.
O doručenie zásielky na zvolené výdajné
miesto AlzaBoxu Kupujúceho informuje SMS, ktorá obsahuje číslo zásielky.
Postup vyzdvihnutia zásielky v AlzaBoxe:
Na dotykovej
klávesnici zadáte autorizačný kód z SMS správy alebo e-mailu
Pokiaľ
ste objednávku nezaplatili vopred je nutné tovar uhradiť prevodom na
mieste.
Po zaplatení objednávky sa otvorí schránka, kde je uložená
zásielka.
Vyberte objednávku zo schránky. Uistite sa, na displeji, že
zásielka nie je rozdelená do viacerých schránok.
Po vyňatí zásielky
uzatvorte schránku eventuálne schránky.
Zásielka je v AlzaBoxe
uložená po dobu 3 dní.
Upozornenie.: V prípade, že je kapacita
preferovaného AlzaBoxu naplnená môže dopravca zmeniť výdajné miesto.
Pokiaľ nastane situácia, kedy Kupujúci zásielku vôbec neprevezme,
je zásielka vrátená Predávajúcemu. U nedoručených zásielok platených
vopred (platba kartou online, bankový prevod, PayPal…) sú peniaze vrátené
späť Kupujúcemu viď. možnosti úhrady.
b) Box Slovenskej
Pošty Počas voľby tohto spôsobu doručenia Kupujúci zvolí
preferované výdajné miesto Boxu Slovenskej Pošty. Potom sa objaví detail
adresy a všetky potrebné informácie. Výdajné miesto Kupujúci potvrdí
tlačidlom „vyzdvihnúť tu“.
O doručení zásielky na zvolené
výdajné miesto Boxu Slovenskej Pošty Kupujúceho informuje SMS, ktorá
obsahuje číslo zásielky.
Postup vyzdvihnutia zásielky v Boxe
Slovenskej pošty:
Na dotykovej klávesnici zadáte autorizačný kód z
SMS správy alebo e-mailu
Pokiaľ ste objednávku nezaplatili vopred je
nutné tovar uhradiť prevodom na mieste.
Po zaplatení objednávky
obdržíte PIN, vďaka ktorému sa otvorí schránka so zásielkou.
Vyberte objednávku zo schránky.
Po vyňatí zásielky uzatvorte
schránku.
Zásielka je v Boxe Slovenskej pošty uložená po dobu 3
dní.
Upozornenie.: V prípade, že je kapacita preferovaného Boxu
Slovenskej pošty naplnená môže dopravca zmeniť výdajné miesto.
Pokiaľ nastane situácia, kedy Kupujúci zásielku vôbec neprevezme, je
zásielka vrátená Predávajúcemu. U nedoručených zásielok platených
vopred (platba kartou online, bankový prevod, PayPal…) sú peniaze vrátené
späť Kupujúcemu viď. možnosti úhrady.
Doručenie neskladového
tovaru:
Môže nastať situácia, kedy sa výrobca potýka s
prevádzkovými komplikáciami a zásobovanie nášho skladu nie je plne
pokryté. Doba doručenia vždy priamo závisí od podmienok našich
dodávateľov a môže trvať aj niekoľko týždňov. Medzi neskladový tovar
patria aj kontaktné šošovky na objednanie, šošovky s veľmi neobvyklými
dioptrickými parametrami, atď., ktoré nemáme fyzicky skladom. Časový údaj
o odoslaní tovaru je orientačného charakteru a vychádza z dát za posledné
obdobie. Tento údaj uvádza predpokladaný termín expedície tovaru z nášho
skladu a je súčasťou tabuľky, do ktorej Kupujúci zadáva dioptrické
parametre.
Na prípadné oneskorenie pri odoslaní zásielky bude
Kupujúci upozornený v nákupnom košíku a ďalej aj v e-maile potvrdzujúcom
objednávku Kupujúceho. Pokiaľ nie je skladom iba časť objednávky, obdrží
zákazník po potvrdení objednávky taktiež upozornenie a objednávka bude
Kupujúcemu odoslaná až vo chvíli, kedy bude všetok objednaný tovar k
dispozícii (všetky časti objednávky budú skladom).
Reklamácia doručenia zásielky: V prípade, ak je
zásielka vyhlásená za stratenú alebo chybne doručenú, Predávajúci
pristúpi k reklamácii doručenia u danej dopravnej spoločnosti. Pre
zahájenie reklamačného konania sú potrebné:
- zákazníkom
(Kupujúcim) podpísané čestné vyhlásenie, že zásielku neobdržal,
zaslané Predávajúcemu do 20 dní od údajného doručenia
- potvrdenie od dopravcu, že pochybenie nastalo na jeho strane.
Akonáhle je reklamačné konanie zahájené, Predávajúci
vyexpeduje novú zásielku, alebo vráti peniaze za pôvodnú objednávku
(podľa preferencie Kupujúceho). Nie je možné vrátiť peníze alebo odoslať
novú zásielku, pokiaľ je pôvodná zásielka v preprave, alebo pokiaľ nie je
dopravcom oficiálne vyhlásená za stratenú.
Upozorňujeme, že
prepravné spoločnosti majú rôzne pravidlá, ktorými sa vybavujú
reklamácie (napr. si môžu nárokovať až 21 dní na prešetrenie a
potvrdenie straty).
Možnosti úhrady:
a) Dobierka
Ide o
jediný spôsob úhrady, ktorý je spoplatnený. V prípade platby na dobierku
je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. Kupujúci platbu uhradí pri
prevzatí tovaru. Zásielku Kupujúci uhradí kuriérovi vybranej dorpavnej
spoločnosti alebo na pobočke odberného miesta.
Podľa zákona o
evidencii tržieb je Predávajúci povinný vystaviť Kupujúcemu účtenku.
Zároveň je povinný zaevidovať prijatú tržbu u správcu dane online; v
prípade technického výpadku potom najneskôr do 48 hodín. Účtenka je k
dispozícii v prehľade objednávok v Zákazníckom účte.
V
prípade neprevzatia zásielky je zásielka vrátená Predávajúcemu a
Kupujúci nič neplatí.
b) Platba vopred – bankový prevod
V
prípade platby prevodom je potrebné objednávku pred expedíciou uhradiť.
Platbu Kupujúci odošle na bankový účet 2113740004/8130, vedený
spoločnosťou Citibank s variabilným symbolom (VS), čo je vždy číslo
objednávky Kupujúceho. Pred odoslaním by si mal Kupujúci pozorne
skontrolovať vyplnené údaje, Kupujúci tak predíde komplikáciam pri
vybavení objednávky.
Bankové spojenie :
Číslo
nášho účtu: 2113740004/8130
IBAN: SK7481300000002113740004
SWIFT: CITISKBA
Banka: Citibank Europe plc, pobočka zahraničnej banky
Objednaný tovar uhradený prevodom Predávajúci expeduje po
pripísaní platby na vyššie uvedený účet.
V prípade bezhotovostnej
platby je kúpna cena splatná do 6 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy.
V
príade neprevzatia zásielky je zásielka vrátená Predávajúcemu.
Predávajúci objednávku Kupujúceho stornuje a zadá príkaz k vráteniu
peňazí na účet, z ktorého bola objednávka Kupujúcim uhradená.
c)
Platba vopred – kartou online
Najrýchlejší spôsob, akým zaplatiť
nákup. Bezprostredne po potvrdení objednávky tlačidlom „Potvrdiť
nákup“, sa otvorí platobná brána k úhrade kartou štandardu 3D secure
VISA/MC, kde je Kupujúci vyzvaný k úhrade. Platobné údaje Kupujúci vyplní
na zabezpečenej stránke e-shopu. Prenos dát z počítača Kupujúceho je
zabezpečený šifrovacím algoritmom. Systém Kupujúceho požiada o vyplnenie
týchto údajov:
- číslo platobnej karty
- dátum ukončenia
platnosti karty
- CVV2/CVC2 – posledné trojčíslie vytlačené na
podpisovom prúžku karty
V platobnej bráne možete zaplatiť
prostredníctvom kariet MasterCard, Maestro, VISA, VISA Electron a karta
Kupujúceho musí mať povolené platby na internete.
Sprostredkovateľ
platby (platobná brána) poskytne informáciu o platbe banke Kupujúceho,
ktorá kartu vystavila.
V momente potvrdenia platby je teda Kupujúci
presmerovaný do webového rozhrania banky, ktorá platobnú kartu vystavila. Na
stránke sú údaje o prebiehajúcej platbe, ktorá čaká na potvrdenie SMS
kódom či potvrdenie v mobilnej aplikácii banky. V oboch prípadoch je
potrebné mať pri sebe mobilný telefón s telefónnym číslom, ktoré má
Kupujúci uvedené v banke práve pre tieto účely.
Banka platbu
schváli alebo zamietne. Výsledok banka oznámi sprostredkovateľovi, ktorý
ju oznámi obchodníkovi. Celý proces se odohrá v priebehu niekoľkých
sekund.
V prípade, že bude platba zamietnutá, musí Kupujúci
kontaktovať svoju banku.
V prípade neprevzatia zásielky uhradenej
kartou online je zásielka vrátená Predajcovi. Predajca objednávku
Kupujúceho vystornuje a zadá príkaz k vráteniu peňazí na účet, z
ktorého bola objednávka Kupujúcim uhradená.
Pri platbe kartou online
má Kupujúci možnosť uložiť si údaje z platobnej karty pre úhradu
budúcich objednávok. Pri každej ďalšej platbe Kupujúci nebude musieť
vyplniť platobné údaje z karty. Každá platba kartou online je vždy
chránená a sprostredkovaná certifikovanou platobnou bránou. Predávajúci
nikdy nemá k údajom o platobnej karte prístup.
d) Platba vopred -
Google Pay
Google Pay je internetový platobný systém prepojený s
Google účtom, ktorý umožňuje zaplatiť pomocou mobilného telefónu. K
úhrade tovaru touto platobnou metódou je potrebné mať Google účet a
nastavenú mobilnú aplikáciu Google Pay. Pri nastavení aplikácie je pre
daný Google účet nastavená karta.
Pokiaľ si Kupujúci vyberie
túto platobnú metódu, svoju platbu za tovar potvrdí v mobilnej aplikácii.
Platením prostredníctvom online brány Google Pay budú peniaze ihneď
pripísané na účet Predávajúceho.
V prípade neprevzatia
zásielky uhradenej prostredníctvom Google Pay je zásielka vrátená
Predávajúcemu. Predávajúci objednávku Kupujúceho vystornuje a kontaktuje
Kupujúceho. Peniaze sú vrátené späť na účet, s ktorým je platobná
karta prepojená.
e) Platba vopred – PayPal
PayPal je
internetový platobný systém, ktorý umožňuje platiť na internete alebo
poslať peniaze medzi užívateľmi tejto služby. K úhrade tovaru touto
platobnou metódou je potrebné mať účet PayPal, do ktorého sa užívateľ
prihlási podobne ako do internetového bankovníctva.
Pokiaľ si
Kupujúci zvolí túto platobnú metódu, svoju platbu za tovar potvrdí
prihlasovacími údajmi do PayPal účtu. Platbou prostredníctvom online brány
PayPal budú peniaze ihneď pripísané na účet Predávajúceho.
V prípade neprevzatia zásielky uhradenej prostredníctvom služby PayPal, je
zásielka vrátená Predávajúcemu. Predávajúci objednávku Kupujúceho
vystornuje a kontaktuje Kupujúceho. Peniaze sú vrátené späť na účet
PayPal.
f) Flexibilná platba - Klarna
Klarna je platobná
služba, ktorá uľahčuje elektronické platby na internete. Ak chcete
zaplatiť za tovar týmto spôsobom platby, musíte mať nainštalovanú
aplikáciu Klarna.
Ak si Kupujúci zvolí tento spôsob platby,
spravuje svoju platbu za tovar v aplikácii Klarna.
g) Darčekovým
poukazom
Platba darčekovým poukazom je možná iba Poukazom
zakúpeným v e-shope Alensa.sk. Každý Poukaz má unikátny kód a je časovo
obmedzený. Pri výbere platby Poukazom musí Kupujúci pri zadávaní
objednávky uviesť do kolónky „Zľavový kód“ v sekcii „Košík“
unikátny kód z Poukazu. Poukaz je možné uplatniť iba pri jednorázovom
nákupe, a to v jeho plnej výške. V prípade, že hodnota nákupu prevýši
hodnotu Poukazu, Kupujúci uhradí iba rozdiel v cene. Platba doplatku sa
uskutoční v súlade s podmienkami pre danú transakciu, viď. Možnosti
úhrady. Poukazom je možné zaplatiť ktorýkoľvek tovar alebo službu, ktorú
e-shop ponúka.
V prípade neprevzatia zásielky uhradenej
Poukazom, je zásielka vrátená Predávajúcemu. Predávajúci objednávku
Kupujúceho vystornuje a čiastka za nákup je vrátená späť. Čiastka vo
výške Poukazu sa v tomto prípade vráti do Zákazníckeho účtu Kupujúceho
formou kreditu. V prípade, že nákup bol uhradený Poukazom aj finančnými
prostriedkami (doplatok), môže Kupujúci rozhodnúť, akou formou chce
doplatok vrátiť (na bankový účet Kupujúceho alebo formou kreditu do
Zákazníckeho účtu).
V. Údaje o cenách
tovaru
Predávajúci si vyhradzuje právo na opravu ceny tovaru pred
odoslaním tovaru, pokiaľ zistí, že bol tovar ponúknutý za chybnú cenu. V
tomto prípade musí zákazníka o správnej cene informovať, a ten musí s
úpravou ceny súhlasiť. V opačnom prípade nebude uzatvorená kúpna zmluva a
objednávka bude Predávajúcim stornovaná.
Ceny sú uvedené
vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, okrem nákladov na doručenie
tovaru. Ceny sú vyhlásené na dobu neurčitú.
Podmienky pre
uplatnenie zľavy:
- Zľavy sa odrátajú zo základných
katalógových cien
- Zľavy nie je možné navzájom sčítat
- Zľavy nie je možné spätne uznať
- Prodávající si vyhrazuje
právo změny výše slevy v případě chybné kalkulace slevy v
objednávkovém systému. Prípadnú zmenu výšky ceny musí Predávajúci
oznámiť Kupujúcemu ešte pred vybavením objednávky Kupujúceho.
Pre zákazníkov, ktorí sa na produkty prekliknú zo serveru
heureka.sk, google shopping, pricemania.sk, shop-mania.sk, najlepsie-ceny.sk,
najnakup.sk a ďaších porovnávačov môžeme poskytnúť na každý takto
navštívený produkt špeciálnu zľavu. Zľava sa odlišuje podľa obdobia.
Spolu s kúpnou cenou je Kupujúci povinný zaplatiť Predávajúcemu
také náklady spojené s dodáním tovaru v dohodnutej výške. Zákazníkovi
je zaúčtovaná čiastka, ktorá sa objaví na stránkach vytvárania
objednávky v momente jej odoslania. Táto čiastka predstavuje vždy konečnú
cenu vrátane príslušnej sadzby DPH a účtovanej dopravy.
Pri
objednávkach nad 59 € (po odpočítaní zliav), ktoré sú zaplatené vopred,
si vybraní dopravcovia účtujú poplatok za dopravu nulová suma - v tomto
prípade je doprava úplne ZDARMA (len v rámci Slovenskej republiky).
Poštovné zdarma sa nevzťahuje pri platbe na dobierku. Balné je
zaúčtované. Akčné ponuky a ceny sú platné po celú dobu ich zobrazenia na
stránkach www.alensa.sk.
Informácie o možných spôsoboch platby sú uvedené v sekcii Možnosti
úhrady. Predávajúci nevyžaduje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu
platby, okrem už spomenutého (dobierky).
V prípade platby v
hotovosti na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade
bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 6 dní od uzatvorenia kúpnej
zmluvy.
V prípade bezhotovostnej platby je Kupujúci povinný
uhradiť kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V
prípade bezhotovostnej platby je záväzok Kupujúceho uhradiť kúpnu cenu
splnený v okamžiku pripísania príslušnej čiastky na účet
Predávajúceho. Podrobné informácie o tom, ako prebiehajú konkrétne
spôsoby úhrady, sú uvedené v sekcii Možnosti úhrady.
Pre
urýchlenie expedície môže Kupujúci poslať bankou vygenerované potvrdenie
o zadaní platby v grafickom formáte alebo v PDF na info@alensa.sk. Textové
potvrdenie uznáváme len v prípade, že sú na vyššie uvedený e-mail
odoslané priamo bankovým ústavom.
Predávajúci je oprávnený,
najmä v prípade, že zo strany Kupujúceho nebude dodatočne potvrdená
objednávka, si vyžiadať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním
tovaru Kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 odst. 1 občianskeho zákonníku sa
nepoužije.
Kupujúci má počas vytvárania objednávky možnosť
prostredníctvom vyplnenia interaktívneho políčka „Ostatné info“
požiadať Predávajúceho o poslanie originálu daňového dokladu s pečiatkou
a podpisom. V prípade, že táto žiadosť nebude uvedená, berie Kupujúci na
vedomie, že obdrží iba kópiu daňového dokladu.Originál faktúry je
možné na vyžiadanie Kupujúcim kedykoľvek dodatočne poslať.
Darčekový poukaz (ďalej iba „Poukaz“) vystavený Predávajúcim má
hodnotu tej čiastky, ktorá je na poukaze uvedená. Poukaz je v elektronickej
podobe vo formáte PDF, ktorý Kupujúci obdrží e-mailom po pripísaní platby
na účet Predávajúceho. Každý Poukaz má unikátny kód, je časovo
obmedzený a dá sa uplatniť iba v e-shope Alensa.sk. Poukaz nie je možné
vymeniť za peniaze. Nevyužitý Poukaz nie je možné vymeniť za iný alebo ho
kompenzovať iným spôsobom. V prípade storna, reklamácie či odstúpenia od
kúpnej zmluvy objednávky uhradenej Poukazom, je čiastka uhradená Poukazom
vrátená formou kreditu na Zákaznícky účet Kupujúceho, ktorý poukaz
uplatnil.
Upozornenie:
Poukaz je možné uhradiť iba
bezhotovostnou transakciou. Poukaz nie je možné uhradiť na dobierku, ani
formou zákazníckeho kreditu.
VI. Odstúpenie od
kúpnej zmluvy
Založte nový
požiadavok v Zákazníckom účte.
Odstúpenie
od zmluvy PDF Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní od
prevzatia tovaru alebo dodania poslednej časti objednávky, a to bez ohľadu na
spôsob prevzatia tovaru či uskutočnenia platby. V našom e-shope je však
lehota pre odstúpenie od zmluvy predĺžená na 30 dní. Uvedená lehota je
určená k tomu, aby sa Kupujúci v primeranom rozsahu oboznámil s povahou,
vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.
Kupujúci je oprávnený od
zmluvy odstúpiť aj kedykoľvek pred dodáním tovaru.
Požiadavku „Odstúpenie od zmluvy“ Kupujúci Predávajúcemu zašle v 30
dennej lehote. Kupujúci nemusí uviesť dôvod, pre ktorý sa rozhodol od
zmluvy odstúpiť. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení uviesť
číslo faktúry (zmluvy/predajného dokladu), dátum nákupu, bankové spojenie
a zvolený spôsob vrátenia tovaru.
V prípade odstúpenia od zmluvy
platí dopravu späť k Predávajúcemu Kupujúci aj v prípade, kedy tovar nie
je možné odoslať bežnou poštovou cestou.
Kupujúci môže pri
odstúpení od zmluvy využiť službu „Spätného odberu,“ ktorý
umožňuje spoločnosť Packeta. V tom prípade Kupujúci prinesie zásielku na
preferované miesto Packety a pri odoslaní uvedie unikátny podací kód,
číslo objednávky, názov e-shopu a meno odosielateľa (Kupujúceho).
Predávajúci je povinný Kupujúcemu vrátiť čiastku, ktorá plne
zodpovedá cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie do 14 dní od
odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým platbu od Kupujúceho
prijal. Pokiaľ Predávajúci ponúka v rámci určitého spôsobu dodania
tovaru niekoľko možností, je povinný Kupujúcemu nahradiť najlacnejší z
nich. Najneskôr v rovnakej lehote je Kupujúci povinný Predávajúcemu poslať
zakúpený tovar. Tovar by mal byť vrátený (nie na dobierku) Predávajúcemu
kompletný a v pôvodnom balení.
Dôkladne zabaľte vrátený
tovar do pevnej krabice, aby počas prepravy nedošlo k jeho
poškodeniu. Obálka nie je dostatočná na prepravu tovaru.
Kupujúci môže využiť pri odstúpení od zmluvy vrátenie tovaru zadarmo,
ktoré je možné iba s dopravnou spoločnosťou Packeta. Balík Kupujúci
odnesie na podacie miesto Packety a pri podaní zásielky nahlási unikátny
kód, ktorý Kupujúci od Predávajúceho dostane e-mailom po online založení
reklamácie v zákazníckom účte. Potom stačí na podacom mieste uviesť meno
odosielateľa (Kupujúceho) alebo číslo objednávky. V prípade Packety nie je
nutné na balíček uvádzať adresu odosielateľa, všetko je obsiahnuté v
kóde.
V prípade, že Kupujúci zvolí iného dopravcu ako Packetu,
nárok na preplatenie dopravy nevzniká.
Ako pri posielaní zásielky
postupovať nájdete na našej prehľadnej informačnej stránke Reklamácia a vrátenie
tovaru.
Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté
peňažné prostriedky Kupujúcemu skôr, ako mu Kupujúci tovar poskytne alebo
preukáže, že tovar Predávajúcemu odoslal. Kupujúci je povinný ponechať
si doklad o podaní zásielky do vypršania požadavky „Odstúpenie od
zmluvy“.
Pokiaľ Kupujúci zníži hodnotu tovaru, má
Predávajúci nárok znížiť vrátenú kúpnu cenu.
Výnimky:
Právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť na zmluvy na dodanie tovaru
upraveného podľa priania Kupujúceho alebo pre jeho osobu. Ďalej pri tovare,
ktorý bol nenávratne zmiešaný s iným tovarom, alebo vyňatý z
uzatvoreného obalu, a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť.
Predávajúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť kedykoľvek pred dodaním
tovaru, pokiaľ objektívne nie je objektívne schopný z dôvodov na strane
tretích osôb dodať Kupujúcemu tovar v lehote primeranej okolnostiam a/alebo
pokiaľ vyjde najavo, že Kupujúci porušil už uzatvorenú zmluvu s
Predávajúcim.
Predávajúci zároveň Kupujúceho upozorňuje,
že zmluva nie je uzatvorená, pokým sú prítomné oprávnené pochybnosti o
skutočnej identite Kupujúceho alebo v prípade zjavných chýb uvedených v
informáciach o tovare alebo cene.
Doplňujúce informácie
1. V prípade
kontaktných šošoviek nesmie byť porušený žiadny obalový materiál, v
ktorom sú šošovky uložené. Škatuľka musí byť v takom stave, v akom ju
Kupujúci prevzal. Náklady pri vrátení tovaru nesie Kupujúci.
2. V prípade okuliarov musia mať okuliare všetky visačky, ochranné
fólie, etikety, nálepky, prípadne handričku na okuliare aj puzdro, v
ktorých okuliare prišli. Okuliare aj pouzdro musí byť v takom stave, v akom
ich Kupujúci prevzal aj so všetkými komponentmi.
3.
Odstúpenie od zmluvy dioptrických okuliarov a dioptrických okuliarov na
mieru:
a) Okuliarové rámy s demo sklami
Okuliarové rámy
s provizórnymi tzv. demo sklami je možné vrátiť iba v kompletnom a
nepoškodenom stave. Dané okuliarové rámy musia byť vrátené v
nepoškodenom originálnom obale, vrátane visačiek, nálepiek, handričky na
okuliare, atď..
b) Okuliarové rámy so zabrúsenými
sklami
Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837
občianskeho zákonníka, nemožno mimo iné odstúpiť od kúpnej zmluvy o
dodaní tovaru, ktoré bolo upravené na prianie Kupujúceho alebo pre jeho
osobu. Z tohto dôvodu právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť na
kompletné okuliare, ale iba na rámy. Na zabrúsené sklá na mieru sa
odstúpenie od zmluvy nevzťahuje.
Netýka sa aktuálne prebiehajúce
marketingové Letné akcie - "100% záruka vrátenia peňazí pri nákupe
okuliarov online!" Podmienky akcie:
Právo na odstúpenie od zmluvy
vzniká v rámci využitia Letnej akcie 100% záruka vrátenia peňazí pri
nákupe okuliarov online!" ), Kupujúci môže využiť možnosť odstúpiť od
zmluvy na kúpu akéhokoľvek typu okuliarov a na kúpu tovaru, ktorý bol
upravený podľa priania Kupujúceho alebo pre jeho osobu (napr. na
individuálne zhotovené dioptrické okuliare vrátane šošoviek) dvakrát
ročne a takýto tovar vrátiť v lehote 30 dní v súlade s ustanovením čl.
VI týchto obchodných podmienok. Alensa si vyhradzuje právo odmietnuť
odstúpenie od zmluvy pri zmluvách na kúpu akéhokoľvek typu okuliarov a na
kúpu tovaru, ktorý bol upravený podľa priania Kupujúceho alebo pre jeho
osobu, ak Kupujúci odstúpi od zmluvy viac ako dvakrát za jeden kalendárny
rok.
4. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy pri
objednávke uhradenej Poukazom, je čiastka uhradená Poukazom vrátená formou
kreditu na Zákaznícky účet Kupujúceho, ktorý Poukaz uplatnil.
V
prípade, že nákup bol uhradený Poukazom aj finančnými prostriedkami
(doplatok), môže Kupujúci rozhodnúť, akou formou chce doplatok vrátiť (na
bankový účet Kupujúceho alebo taktiež formou kreditu na Zákaznícky
účet).
VII. Práva a povinnosti z
chybného plnenia - reklamácia
Práva a povinnosti zmluvných strán
ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne
záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099
až 2117 a § 2161 až 2174 občianskeho zákonníka).
Pokiaľ má
prevzatý tovar nedostatky (napr. nemá dohodnuté alebo oprávnene očakávané
vlastnosti, nehodí sa k obvyklému alebo dohodnutému účelu, nie je
kompletný, nezodpovedá jeho množstvo, miera, hmotnosť alebo kvalita,
nezodpovedá iným zákonným, zmluvným alebo aj predzmluvným parametrom), ide
o chybný tovar, za ktorý Predávajúci zodpovedá.
Kupujúci
môže u Predávajúceho uplatniť najneskôr do dvoch rokov od prevzatia tovaru
podľa svojej požiadavky nárok na bezplatné odstránenie chyby alebo na
primeranú zľavu z ceny. Pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu chyby
neprimerané (najmä pokiaľ chybu nemožno odstrániť bez zbytočného
odkladu), možno uplatniť požiadavku na dodanie nového produktu bez chýb
alebo novej súčasti bez chýb, pokiaľ ide o chybu iba tejto súčasti.
Pokiaľ nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe
odstúpenia od zmluvy môže Kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v
plnej výške.
Behom šiestich mesiacov od prevzatia tovaru sa
predpokladá, že chyba tovaru existovala už pri prevzatí tovaru.
Predávajúci nie je povinný nároku Kupujúceho vyhovieť, pokiaľ
preukáže, že Kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám
zapríčinil.
Kupujúci oznámi Predávajúcemu, aké právo si
zvolil, pri oznámení chyby, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení
chyby. Uskutočnenú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu
Predávajúceho; to neplatí, pokiaľ Kupujúci žiada o opravu chyby, ktorá sa
preukáže ako neopraviteľná.
Reklamácia nesprávne dodaného
tovaru bude zohľadnená maximálne do 30 dní od doručenia objednávky.
Odporúčame Vám preto skontrolovať obsah zásielky ihneď po jej prevzatí.
Zákonné práva z chyby
Predávajúci zodpovedá za chyby
vzniknuté po prevzatí tovaru v 24 mesačnej záručnej dobe alebo v dobe
použitelnosti uvedenej na obale tovaru alebo v pribalenom návode.
V tejto lehote môže Kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby
ju požadovať u chyby, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy (bez
ohľadu na to, či ide o chybu odstrániteľnú či neodstrániteľnú):
- odstránenie chyby dodaním nového produktu bez chyby, alebo
dodaním chýbajúcej veci
- bezplatné odstránenie chyby opravou
- primeranú zľavu z kúpnej ceny
- vrátenie kúpnej ceny na základe
odstúpenia od zmluvy
Podstatné je také porušenie zmluvy, o
ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatvorení zmluvy vedela, alebo
musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzatvorila, pokiaľ by toto
porušenie predvídala.
U chyby, ktorá znamená nepodstatné
porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o chybu odstrániteľnú či
neodstrániteľnú), má Kupujúci nárok na odstránenie chyby alebo primeranú
zľavu z kúpnej ceny.
Pokiaľ sa vyskytla odstrániteľná chyba
po oprave opakovane (tretia reklamácia rovnakej chyby alebo štvrtá pre
odlišné chyby) alebo má tovar väčší počet chýb (najmenej tri chyby
súčasne), môže Kupujúci uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu
tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
Predávajúci nezodpovedá za
chyby vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia alebo nedodržania návodu k
použitiu.
Reklamačný poriadok
Zákazník môže kontaktovať
zákaznícky servis na telefónnom čísle +421 220 570 790 alebo na e-maile info@alensa.sk. Zákaznícky
servis vždy poradí Kupujúcemu, ako má pri reklamácii správne postupovať.
Telefonický kontakt pred zahájením reklamačného konania často
pomôže predísť viacerým nedorozumeniam.
Založenie
reklamácie je najjednoduchšie v Zákazníckom účte.
Stačí v sekcii
REKLAMÁCIE
založiť novú požiadavku.
Ako pri reklamácii postupovať?
1. Kupujúcu založí novú reklamáciu v Zákazníckom účte v sekcii
“Reklamácie” alebo na info stránke venovanej reklamácii a vráteniu
tovaru.
2. Akonáhle Kupujúci stlačí tlačidlo “Založiť
novú reklamáciu”, zobrazí sa stránka so všetkými jeho objednávkami. Zo
zoznamu uskutočnených objednávok Kupujúci vyhľadá požadovanú objednávku
a označí produkt, pri ktorom chce zahájiť reklamačné konanie. Stisknutím
tlačidla “Vytvoriť reklamáciu”.
3. Pri vybranom produkte
Kupujúci definuje potrebné informácie. Zvolí “Dôvod reklamácie” a
“Preferované riešenie”. Kolónku “Číslo bankového účtu” a
“IBAN” Kupujúci vyplní iba v prípade, že sú tieto informácie pre
dokončenie reklamácie nevyhnutné. Kolónka “Vaša poznámka” je určená
k upresneniu nedostatku. Na konci požadavky je možné priložiť aj súbor
(fotografiu či video). Akonáhle bude mať Kupujúci vyplnené potrebné
údaje, odošle požiadavku stisknutím tlačidla “Odoslať”.
Zobrazí sa informačná hláška potvrdzujúca prijatie reklamácie a
vygeneruje sa automatický e-mail o prijatí reklamácie s pokynmi k tomu, ako
správne postupovať pri odoslaní reklamovaného tovaru.
Dôkladne zabaľte vrátený tovar do pevnej krabice, aby
počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Obálka nie je dostatočná na
prepravu tovaru.
POZOR : Produktové fotografie balení
kontaktných šošoviek na webe Alensa.sk sú určené k ilustrácii
predávaných produktov a nemusia vždy korešpondovať s aktuálnou podobou
konkrétneho výrobku. Niektoré produkty sa vyrábajú v rôznych prevádzkach,
ktoré však sú vo vlastníctve jedného výrobcu. Na produktovej fotografii
môže teda byť uvedené iné miesto výroby, ako na produkte, ktorý sa
dostane zákazníkovi do rúk. Tieto drobné odchýlky ilustračných
fotografií výrobkov, ktoré sa dostanú ku koncovému zákazníkovi, nemôžu
byť uvedené ako dôvod reklamácie produktu. Všetky produkty v našom
portfóliu pochádzajú od originálnych výrobcov.
Pokiaľ
Kupujúci pošle reklamovaný tovar ihneď, bez predchádzajúceho
skontaktovania sa so zákazníckym servisom, a zároveň nevyužije ani
odporučený postup založenia požiadavky (reklamácie) on-line v Zákazníckom
účte, Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii
Kupujúceho spotrebiteľa ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných
dní. Akonáhle Predávajúci prijme požiadavku, obdrží Kupujúci e-mail o
prijatí reklamácie. Priebeh reklamácie môže Kupujúci sledovať vo svojom
Zákazníckom účte.
Adresa prevádzky Predávajúceho:
Alensa.sk, Jarošovská 1278/II, 377 01 Jindřichův Hradec
Náklady spojené s dopravou uhradí pri podaní zásielky Kupujúci. Náklady
spojené s dopravou reklamovaného tovaru späť k Predávajúcemu uhradí
Predávajúci v prípade, že je reklamácia uznaná a Kupujúci doloží
doklady o úhrade nákladov spojených s dopravou reklamovaného tovaru.
Všetok reklamovaný tovar prenechá Predávajúci výrobcovi k
odbornému posúdeniu, ktorého cieľom je určiť, či porucha, kvôli ktorej
je tovar reklamovaný, vznikla chybou výrobného procesu. Predávajúci má na
vybavenie reklamácie lehotu 30 dní.
Doplňujúce informácie:
1. Reklamácia kontaktných šošoviek:
Dôvodom k
reklamácii nie je mechanické poškodenie šošovky nesprávnou manipuláciou
či kazy, ktoré vznikli v dôsledku nedostatočnej starostlivosti o kontaktnú
šošovku.
Dôvodom k reklamácii nie je ani nesprávny výber
kontaktných šošoviek alebo ich parametrov. Zhodné parametre nie sú zárukou
toho, že kontaktné šošovky budú pre užívateľa komfortné. Zákazník
musí mať kontaktné šošovky odborne aplikované a pri riešení reklamácie
šošoviek si Predávajúci môže vyžiadať potvrdenie o odbornej aplikácii
kontaktných šošoviek (nie staršie ako 1 rok).
Reklamovaný
tovar pošle Kupujúci doporučene v pevnom balíčku, aby sa tovar počas
prepravy nepoškodil. Pokiaľ Kupujúci reklamuje už rozbalenú (použitú)
kontaktnú šošovku, je potrebné zaistiť, aby počas prepravy zásielky do
prevádzky Predávajúceho šošovka nevyschla. Odporúčame šošovku vložiť
do puzdra alebo malej flaštičky, zaliať roztokom tak, aby nevyschla a pevne
uzatvoriť.
Kontaktné šošovky ďalej Predávajúci pošle
výrobcovi k odbornému posúdeniu. Výrobca rozhodne, či je reklamácia
oprávnená a ide skutočne o výrobnú chybu. V prípade uznanej reklamácie
Predávajúci Kupujúcemu pošle nový tovar alebo vráti peniaze na bankový
či Zákaznícky účet Kupujúceho.
2. Reklamácia slnečných
a športových okuliarov
Okuliare nie je možné reklamovať v
prípade, že neboli používané podľa návodu k použitiu alebo vykazujú
známky mechanického poškodenia, ktoré bolo spôsobené napr. nevhodnou
starostlivosťou o okuliare. Ďalej nie je možné reklamovať okuliare
poničené v dôsledku vystavenia extrémnym teplotám (napr. sauna, prehriate
auto, a pod.), alebo agresívnym látkam (vlasová kozmetika, morská voda,
atď.). Záruka sa taktiež nevzťahuje na kazy spôsobené bežným
opotrebením.
Reklamované okuliare pošlite späť v originálnom puzdre
vrátane handričky na čistenie.
3. Reklamácia dioptrických
a ostatných okuliarov bez dioptrií (PC okuliare, okuliare pre šoférov atď.)
Okuliare nie je možné reklamovať v prípade, že neboli
používané podľa návodu k použitiu alebo vykazujú známky mechanického
poškodenia, ktoré bolo spôsobené napr. nevhodnou starostlivosťou o
okuliare. Ďalej nie je možné reklamovať okuliare poničené v dôsledku
vystavenia extrémnym teplotám (napr. sauna, prehriate auto, a pod.), alebo
agresívnym látkam (vlasová kozmetika, morská voda, atď.). Záruka sa
taktiež nevzťahuje na kazy spôsobené bežným opotrebením.
Pri reklamácii dioptrických okuliarov zabrúsených na mieru je nutné
mať k dispozícii platný
predpis na okuliare (nie starší ako 1 rok).
Pri okuliaroch s progresívnymi (multifokálnymi)
sklami bude potrebné
doložit fotografiu tváre s nasadenými okuliarmi spredu (pre lepšie
vycentrovanie) a fotografiu z profilu (pre určenie uhlu rámu).
Kupujúci berie na vedomie, že v prípade novo zabrúsených
dioptrických okuliarov môže zvykanie si na novú korekciu trvať 1 - 4
týždne. Dlhšia doba zvykania si je častá najmä pri korekcii astigmatizmu a
presbyopie. Ľudské oko a mozog novú korekciu nemusí hneď akceptovať. V
tomto prípade nosenie nových okuliarov nenáhlite, ale zvoľte si cestu
postupného zvykania si na nové okuliare. Až po uplynutí tejto doby je
možné okuliare poslať k reklamácii.
V prípade, že sa
Kupujúci rozhodne reklamovať dioptrické okuliare so zabrúsenými sklami na
mieru, odporúčame Kupujúcemu najprv kontaktovať zákaznícky servis na
telefónnom čísle
+421 220 570
790 alebo na
info@alensa.sk .
Reklamované okuliare pošlite späť v originálnom puzdre vrátane handričky
na čistenie.
4. Reklamácia okuliarových rámov s demo
sklami
Okuliare nie je možné reklamovať v prípade, že
neboli používané podľa návodu k použitiu alebo vykazujú známky
mechanického poškodenia, ktoré bolo spôsobené napr. nevhodnou
starostlivosťou o okuliare. Ďalej nie je možné reklamovať okuliare
poničené v dôsledku vystavenia extrémnym teplotám (napr. sauna, prehriate
auto, a pod.), alebo agresívnym látkam (vlasová kozmetika, morská voda,
atď.). Záruka sa taktiež nevzťahuje na kazy spôsobené bežným
opotrebením.
Kupujúci taktiež berie na vedomie, že v prípade
zakúpenia samostatného okuliarového rámu Predávajúci nepreberá
zodpovednosť za poškodenie rámu, ktoré vzniklo v dôsledku neodborného
zábrusu okuliarových skiel treťou stranou.
Reklamované okuliare
pošlite späť v originálnom puzdre vrátane handričky na čistenie.
5. Reklamácia objednávky uhradenej darčekovým poukazom
V prípade reklamácie objednávky uhradenej Poukazom je čiastka uhradená
Poukazom vrátená formou kreditu na Zákaznícky účet Kupujúceho, ktorý
Poukaz uplatnil.
V prípade, že nákup bol uhradený Poukazom aj
finančnými prostriedkami (doplatok), môže Kupujúci rozhodnúť, akou formou
chce doplatok vrátiť (na bankový účet Kupujúceho alebo taktiež formou
kreditu na Zákaznícky účet).
VIII. Informácie o
používaní a funkčnosti webovej stránky
E-shop www.alensa.sk si vyhradzuje právo kedykoľvek
upraviť obsah webových stránok. Cieľom webu je poskytnúť zákazníkom
aktuálne informácie, avšak nenesieme zodpovednosť za dočasné informácie
alebo chyby. Toto platí aj pre technické problémy spôsobené kybernetickým
útokom alebo škodlivým softwarom (vrírusy, hackeri, atď.).
V
prípade, že sa stretnete s problémami, nezrovnalosťami či chybami na našej
webovej stránke, prosím, kontaktujte náš Zákaznícky servis na e-mailovej
adrese info@alensa.sk, aby
sme mohli prípadné problémy napraviť.
Komentáre užívateľov
webu nepredstavujú názory či postoje stránky www.alensa.sk. Ide o subjektívne názory či
skúsenosti zákazníkov, ktorí touto formou poskytujú ďalším užívateľom
webovej stránky spätnú väzbu. Komentáre užívateľov by nemali byť
žiadnym spôsobom chápané ako pokyny či rady.
E-shop www.alensa.sk si vyhradzuje právo uviesť v
odpovedi na zavádzajúci komentár správne tvrdenie, postup alebo uviesť
správne informácie. Ďalej si e-shop vyhradzuje právo na skrytie hanlivého
či irelevantného komentára od problémových či zneužívajúcich
užívateľov.
Fotografie na našom webe môžu mať drobné
rozdiely od skutočnej verzie ponúkaných produktov a môže sa odlišovať od
produktu, ktorý zákazník obdrží. Ide napr. o vybrané modely okuliarov,
ktoré nie je možné pre svoju povahu dokonale vyfotografovať. Najmä ide o
obruby z metalických, transparentných a trblietavých materiálov.
Pri kontaktných šošovkách sa môžu vyskytnúť drobné rozdiely na
obalovom materiáli (škatuľke) v závislosti od miesta výroby, z ktorého
nám výrobca kontaktné šošovky doručí. Vždy však ide o originálny
produkt daného výrobcu. Pri farebných a crazy kontaktných šošovkách sú
uvedené ilustračné fotografie.Výsledný efekt je ovplyvnený mnohými
faktormi napr. prirodzená farba očí, veľkosť očí oproti veľkostným
parametrom šošovky, svetelné podmienky, atď.
IX.
Vlastnosti predávaného tovaru / výrobkov
Kontaktné
šošovky – všetky informácie o kontaktných šošovkách sú
uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte. Vždy je medzi
vlastnosťami uvedený výrobca, veľkostné parametre, expirácia,
priepustnosť kyslíka, režim výmeny kontaktných šošoviek za nové, obsah
vody, názov produktu, materiál, dioptrický rozsah, disponovanie UV filtrom a
možnosť spania so šošovkami.
Tabuľke vlastností spravidla
predchádza produktový text, ktorý rozšiřuje informácie o danom produkte.
Roztoky na kontaktné šošovky - všetky informácie o
roztokoch sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte. Vždy je
medzi vlastnosťami uvedený výrobca, typ roztoku, obsah (ml), expirácia a
doba použiteľnosti po otvorení.
Každý roztok na báze peroxidu má v
produktovom texte všeobecne dôležité varovanie, ktoré podnecuje k
zvýšenej opatrnosti a upozorňuje na dôležitosť dodržať pokyny výrobcu.
Varovanie obsahuje pokyny, ako s roztokom správne zaobchádzať.
Tabuľke vlastností spravidla predchádza produktový text, ktorý rozšiřuje
informácie o danom produkte.
Očné kvapky, spreje a
masti - všetky informácie o očných kvapkách, sprejoch a mastiach
sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte. Vždy je medzi
vlastnosťami uvedený výrobca a použiteľnosť po otvorení produktu. Pri
očných kvapkách a sprejoch tabuľka vlastností navyše uvádza obsah (ml) a
expiráciu.
Tabuľke vlastností spravidla predchádza produktový text,
ktorý rozšiřuje informácie o danom produkte.
V segmente
Príslušenstvo:
- Príslušenstvo k šošovkám predstavujú
puzdrá a kazetky na kontaktné šošovky, aplikátory a pinzety. Tovar je
vybavený produktovým textom, ktorý rozšiřuje informácie o danom produkte.
- Príslušenstvo k okuliarom predstavujú čistiace handričky,
čistiaca sada, okuliarové puzdrá a slunečné klipy. Tovar je vybavený
produktovým textom, ktorý rozšiřuje informácie o danom produkte.
–
Pod ďalší sortiment patria kozmetické produkty, doplnky stravy a iné. Tovar
je vybavený produktovým textom, ktorý rozšiřuje informácie o danom
produkte.
Dioptrické okuliare - všetky okuliare o
dioptrických okuliaroch sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom
produkte. Vždy je medzi vlastnosťami uvedené pre koho sú okuliare vhodné,
výrobca, typ rámu, tvar okuliarov, farba rámu, farba stranice, prevažujúci
materiál, dodávané príslušenstvo a použitie okuliarov. Samostatné
okuliarové rámy sú dodávané vrátane okuliarových (“demo”) skiel bez
dioptrií, takéto sklá však nie sú vhodné na nosenie.
Do
okuliarových rámov je možné vybrať dioptrické aj nedioptrické okuliarové
sklá, podľa preferencií Kupujúceho. Všetky okuliarové sklá, ktoré
ponúkame, sú vyrobené z kvalitného, extra tvrdeného plastu a disponujú UV
filtrom, antireflexnou, hydrofóbnou a samočistiacou povrchovou úpravou.
Ďalej si Kupujúci môže vybrať doplnkové úpravy proti modrému svetlu,
okuliarové sklá pre šoférov alebo samozafarbovacie sklá, prípadne
slnečné okuliarové sklá s voľbou farby skiel a mierou stmavnutia.
Slnečné okuliare - všetky informácie o slnečných
okuliaroch sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte. Vždy je
medzi vlastnosťami uvedené pre koho sú okuliare vhodné, výrobca, tvar
okuliarov, farba rámu, farba stranice, farba a efekt skiel, prevažujúci
materiál, miera účinnosti UV filtra a použitie okuliarov.
Športové okuliare - všetky informácie o slnečných
okuliaroch sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte. Vždy je
medzi vlastnosťami uvedené pre koho sú okuliare vhodné, výrobca, tvar
okuliarov, farba rámu, farba stranice, farba a efekt skiel, prevažujúci
materiál okuliarov aj prevažujúci materiál okuliarových skiel, miera
účinnosti UV filtra a použitie okuliarov.
Ostatní
okuliare - všetky informácie o okuliaroch (PC okuliare, okuliare pre
šoférov, atď.) sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte.
Vždy je medzi vlastnosťami uvedené pre koho sú okuliare vhodné, výrobca,
typ rámu, tvar okuliarov, farba rámu, farba stranice, prevažujúci materiál,
dodávané príslušenstvo a použitie okuliarov. Okuliarové rámy sú
dodávané s okuliarovými sklami so špeciálnou úpravou a s nulovou hodnotou
dioptrie.
X. Záverečné ustanovenia
Tieto
Všeobecné obchodné podmienky vrátane ich náležitostí sú platné,
účinné a rušia predchádzajúce znenia VOP vrátane ich náležitostí, a
sú dispozícii v sídle Predávajúceho. Predávajúci oznamuje Kupujúcemu,
že s mimosúdnou sťažnosťou sa spotrebiteľ môže obrátiť na kontrolný
orgán, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia - www.soi.sk
Slovenské obchodná inšpekcia
rieši mimosúdne sťažnosti spotrebiteľov spôsobom a za podmienok
stanovených príslušnými právnymi predpismi.
Ďalej
Predávajúci oznamuje Kupujúcemu, že pokiaľ vznikne medzi Kupujúcim a
Predávajúcim spor z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb,
ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže Kupujúci podať
návrh na mimosúdne riešenie takéhoto sporu príslušnému subjektu
mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je:
Slovenská
obchodná inšpekcia
Ústředný inšpektorát Slovenskej obchodnej
inšpekcie
P. O. BOX 29
Bajkalská 21/A
827 99 Bratislava
Email: info@soi.sk
Web: www.soi.sk
Ďalej Kupujúci môže
využiť taktiež platformu pre riešenie sporov online, ktorá je založená
Európskou Komisiou na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
.
Spoločnosť obchodná spoločnosť ALENSA MEDICAL s. r. o.
si vyhradzuje právo na zmenu Obchodných podmienok bez predchádzajúceho
upozornenia. Právna vymáhateľnosť zliav je vylúčená.
Dátum poslednej úpravy obchodných podmienok: 7. 8. 2024