Tieto všeobecné obchodné
podmienky (ďalej iba „VOP“) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami
kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je obchodná spoločnosť ALENSA, s.r.o.,
so sídlom Českomoravská 2408/1a, Libeň, 190 00 Praha 9, identifikačné
číslo: 27179681, zapísané v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v
Prahe, oddiel C, vložka 102349, prevádzkovateľ internetovej stránky www.alensa.sk, ako predávajúci (ďalej iba
„Predávajúci“) a na strane druhej je iná fyzická osoba – kupujúci
(ďalej iba „Kupujúci“). Kúpna zmluva a všeobecné obchodné podmienky
sú vyhotovené v slovenskom jazyku.
Všetky zmluvné vzťahy sú
uzatvorené v súlade so zákonmi Českej republiky. Zmluva sa riadi zákonom
č. 89/2012 Sb., občianskym zákonníkom, v platnom znení (ďalej iba
„OZ“), a to najmä ustanovením o kúpnej zmluve § 2079 a následne OZ.
Touto právnou úpravou sa zmluva riadi bez ohľadu na to, či na strane
Kupujúceho vystupuje podnikateľ alebo spotrebiteľ. V prípade, že je
Kupujúci spotrebiteľom, platí navyše aj ustanovenie o ochrane spotrebiteľa
v zmysle § 1810 – § 1840 OZ a zákon č. 634/1992 Sb., o ochrane
spotrebiteľa, v platnom znení (ďalej iba „ZOS“). V takom prípade ide o
tzv. spotrebiteľskú zmluvu.
Kupujúci odoslaním objednávky
potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť
tvorí oznámenie pred uzatvorením zmluvy a reklamačný poriadok a že s nimi
vyslovene súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania
objednávky.
Všetky ustanovenia obchodných podmienok sú
neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy v súbore PDF.
Súbor
PDF s aktuálnymi VOP vrátane reklamačného poriadku obdrží Kupujúci v
prílohe potvrdenia o prijatí objednávky na uvedenú e-mailovú adresu,
pričom daňový doklad obsahujúci základné údaje zmluvy obdrží Kupujúci
pri odoslaní tovaru Predávajúcim. Balíček s tovarom, ktoré si Kupujúci
objednal, obsahuje vytlačený daňový doklad.
VOP sa
nevzťahujú na prípady, kedy osoba, ktorá má v úmysle zakúpiť tovar od
Predávajúceho, je právnickou či fyzickou osobou, ktorá koná pri
objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci
svojho samostatného výkonu povolania.
Ustanovenia odlišné od
VOP je možné dohodnúť v Kúpnej zmluve. Odlišné ustanovenia v kúpnej
zmluve majú prednosť pred ustanoveniami VOP.
Predávajúci si
vyhradzuje právo zrušiť objednávky, v ktorých bolo objednaných viac ako 10
kusov produktu. Pokiaľ zákazník zaplatil vopred, bude mu zaplatená čiastka
vrátená späť na účet.
II. Oznámenie pred
uzatvorením zmluvy
Predávajúci oznamuje, že: a) náklady na
prostriedky pre komunikáciu na diaľku sa odlišujú od základnej sadzby (v
príp. internetového a telefonického pripojenia podľa podmienok operátora
Kupujúceho, Predávajúci si neúčtuje žiadne ďalšie poplatky, to sa však
netýka príp. zmluvnej prepravy).
b) požaduje úhradu kúpnej
ceny pred prevzatím plnenia Kupujúcim od Predávajúceho.
c)
predávajúci neuzatvorí zmluvy, ktorých predmetom je opakované plnenie.
d) ceny tovaru a služieb sú na webe prevádzkovateľom
Predávajúceho uvedené vrátane DPH, vrátane všetkých poplatkov
stanovených zákonom, avšak náklady na dodanie tovaru alebo služby sa
odlišujú v závislosti od zvolenej metódy a poskytovateľa dopravy a spôsobu
úhrady.
e) Kupujúci má právo od zmluvy odstúpiť (pokiaľ sa
nižšie neuvádza inak), a to v lehote štrnástich dní, ktorá plynie odo
dňa prevzatia tovaru, pričom toto odstúpenie môže Kupujúci zaslať na
vyššie uvedenú adresu sídla Predávajúceho, e-mailom, alebo využiť
štandardné odstúpenie od
zmluvy v zákazníckom účte. Kupujúci môže taktiež kontaktovať
zákaznícke oddelenie na telefónnom čísle +421 220 570 790 .
f) v prípade
odstúpenia od zmluvy ponesie Kupujúci náklady spojené s vrátením tovaru
g) Uzatvorená zmluva je Predávajúcim archivovaná po dobu
najmenej piatich rokov od jej uzatvorenia, najdlhšie ale po dobu ohraničenú
príslušnými právnymi predpismi, za účelom jej úspešného plnenia a nie
je prístupná tretím (nezúčastneným) stranám. Informácie o jednotlivých
technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zreteľné z týchto
obchodných podmienok, kde je tento proces zrozumiteľne vysvetlený. Kupující
má vo svojom Zákazníckom účte náhľad do svojich objednávok.
h) Kúpnou zmluvou sa Predávajúci zaväzuje, že Kupujúcemu odovzdá
tovar, který je predmetom kúpy a umožní mu k nemu nadobudnúť vlastnícke
právo, a Kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí Kupujúcemu
kúpnu cenu.
i) Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k
tovaru, a preto sa Kupujúci stane vlastníkom až úplným zaplatením kúpnej
ceny.
j) Predávajúci Kupujúcemu odovzdá tovar a doklady,
ktoré sa k tovaru vzťahujú, a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke
právo k tovaru v súlade so zmluvou.
k) Ak má Predávajúci
tovar odoslať, odovzdá tovar Kupujúcemu v momente, kedy Kupujúcemu odovzdá
tovar prepravca.
l) Predávajúci odovzdá Kupujúcemu tovar v
dohodnutom množstve, kvalite a prevedení. Tovar bude pri odovzdaní zabalený.
m) Kupujúci môže sťažnosti uplatniť u Predávajúceho na
uvedených kontaktoch, prípadne sa Kupujúci môže so sťažnosťami obrátiť
na orgán dohľadu či štátneho dozoru.
n) Zmluva je uzatvorená
v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu Kupujúceho preklad textu
zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov platí výklad zmluvy v
slovenskom jazyku.
o) Predávajúci je platcom dane z pridanej
hodnoty.
Na základe registrácie Kupujúceho
uskutočnenej na webovej stránke môže Kupujúci pristupovať do svojho
užívateľského rozhrania (ďalej len „Užívateľský účet“). Zo svojho
užívateľského účtu môže Kupujúci uskutočniť objednanie tovaru. Bez
vytvorenia Užívateľského účtu (registrácie) nie je možné uskutočniť
nákup.
Pri registrácii na webovej stránke a pri objednaní
tovaru je Kupujúci povinný uviesť správne a pravdivo všechny údaje. Údaje
uvedené v Užívateľskom účte je Kupujúci pri akejkoľvek ich zmene
povinný aktualizovať. Údaje uvedené Kupujúcim v užívateľskom účte a
pri objednaní tovaru sú Predávajúcim považované za správne.
Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a
heslem, které slouží k opětovnému přihlášení k Uživatelskému účtu.
Všechny uložené údaje v profilu je možné kdykoliv upravit. Kupující je
povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do
jeho Uživatelského účtu. Prístup k Užívateľskému účtu je
zabezpečený užívateľským menom a heslom, ktoré slúži k opätovnému
prihláseniu do Užívateľského účtu. Všetky uložené údaje v profile je
možné kedykoľvek upraviť. Kupujúci je povinný zachovať mlčanlivosť
ohľadom informácií potrebných k prístupu do svojho Užívateľského
účtu.
Kupujúci bude mať v Užívateľskom účte prehľad o
uskutočnených nákupoch, ich stave a prípadne výške zákazníckeho kreditu:
sledovanie priebehu vybavenia objednávky
náhľad
do zoznamu všetkých vytvorených objednávok
ľahšie a rýchlejšie
vytvorenie online objednávky pri ďalšom nákupe (nie je potrebné vyplniť
všetky kontaktné údaje)
možnosť zopakovania objednávky (nie je
nutné znova vyplniť parametre)
možnosť vyjadrenia súhlasu so
zasielaním zliav, výhodných ponúk a obchodných oznámení
stav
zákazníckeho kreditu - pozn.: našetrený zákaznícky kredit bude automaticky
uplatnený pri objednávkach nad 15 €.
Kupujúci nie je
oprávnený umožniť používanie Užívateľského účtu tretím osobám.
Predávajúci môže zrušiť Užívateľský účet, a to najmä v prípade,
kedy Kupujúci poruší svoje povinnosti z Kúpnej zmluvy (vrátane VOP).
Kupujúci berie na vedomie, že Užívateľský účet nemusí byť
dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na potrebnú údržbu
hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, príp. potrebnú
údržbou hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
2.
Nákupný košík
V detailnom náhľade vybraného produktu je možné
vybrať parametre, farebnú variantu, veľkosť, počet kusov atď. Kliknutím
na tlačidlo „Pridať do košíka“ sa produkt automaticky vloží do
Nákupného košíku. V Nákupnom košíku je náhľad na všetky vybrané
produkty, vrátane ceny za položku a „Medzisúčet“ ceny za nákup.
Nákupný košík ďalej slúži k úprave množstva či úprave parametrov
vybraného tovaru. Jednotlivé položky je možné zo zoznamu odstrániť
kliknutím na tlačidlo „X“. V tejto fáze je možné uplatniť aj rôzne
zľavy pre nákup.
Z košíku je možné prejsť k ďalšiemu nákupu
kliknutím na tlačidlo „Pokračovať v nákupe“ alebo je možné prejsť na
ďalší krok, k vytvoreniu objednávky, kliknutím na tlačidlo „Pokračovať
v objednávke“.
Objednávka služby "Výmena
okuliarových skiel"
Pri objednávke na výmenu okuliarových skiel do
vlastných, v prípade starších okuliarových rámov Predávajúci neručí za
nezávadnosť okuliarového rámu Kupujúceho a teda nepreberá zodpovednosť za
prípadné poškodenie okuliarového rámu, ktoré nastať pri výmene skiel.
Kupujúci si je vedomý toho, že okuliarový rám má určitú životnosť,
ktorá závisí od kvality použitého materiálu, dĺžky používania a
zaobchádzania s rámom. Prípadné poškodenie okuliarového rámu Kupujúceho,
e-shop kompenzuje výberom rámu na Alensa.sk až do výšky 100€.
Kupujúci berie na vedomie, že v prípade využitia kódu na zaslanie okuliarov
zdarma prostredníctvom Packety sú okuliare poistené na čiastku 30€.
Kupujúci musí poslať vlastný okuliarový rám v pevnom puzdre na
okuliare, aby bol rám počas prepravy dostatočne chránený. Kupujúci ďalej
berie na vedomie, že okrem zábrusu nových okuliarových skiel neponúkame
žiadne ďalšie úpravy či opravy vlastného okuliarového rámu Kupujúceho.
3. Doprava / Platba
Pre úspešné dokončenie objednávky je
potrebné vybrať si preferovaný spôsob doručenia zásielky a spôsob platby.
Po výbere preferovanej Dopravy a Platby sa zobrazí „Celková cena“, ktorá
zahŕňa všetky voľby Kupujúceho.
Spôsob úhrady a možnosti
doručenia sú podrobnejšie opísané nižšie, v sekcii Možnosti úhrady a
Doprava.
Na ďalší krok objednávky sa prejde kliknutím na
tlačidlo „Pokračovať v objednávke“.
4. Adresa
Pokiaľ sa
Kupujúci ešte neregistroval, je vyzvaný k Registrácii či Prihláseniu (už
existujúceho zákazníka).
Systém potom z Užívateľského
účtu vygeneruje všetky potrebné údaje. V tomto kroku si môže Kupujúci
nastaviť Adresu doručenia, nastaviť Fakturačnú adresu, zadať poznámku do
sekcie Ostatné informácie, So zasielaním zliav, výhodných ponúk a
obchodných oznámení a ako posledné potvrdenie, že si Prečítal obchodné
podmienky a súhlasil s nimi.
Posledným krokom je záväzné
odoslanie objednávky kliknutím na tlačidlo „Potvrdiť nákup“. V
tomto momente je medzi Kupujúcim a Predávajúcim uzatvorená kúpna zmluva. Za
prípadné chyby pri prenose dát Predávajúci nenesie zodpovednosť. Ďalej
nasleduje stránka "Potvrdenie objednávky" s údajmi pre zaplatenie objednávky
- podľa preferovanej platby. V prípade platby cez internet sa zobrazia pokyny
k úhrade.
5. Potvrdenie objednávky
Uzatvorením kúpnej zmluvy
Predávajúci bezprostredne potvrdí Kupujúcemu informatívnym e-mailom.
Prílohou tohto potvrdenia je PDF súbor s aktuálnym znením VOP vrátane
Reklamačného poriadku Predávajúceho. Uzavretú zmluvou (vrátane dohodnutej
ceny) je možné meniť alebo zrušiť iba na základe dohody strán alebo na
základe zákonných dôvodov.
Predávajúci je vždy oprávnený,
v závislosti od povahy objednávky (množstvo produktov, vyššie kúpne ceny,
predpokladané náklady na dopravu), požiadať Kupujúceho o dodatočné
potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
Daňový doklad (faktúra) je vystavená bezprostredne pred odoslaním tovaru.
Pred odoslaním objednávky faktúru Predávajúci nevystavuje. Kupujúci si
môže faktúru 2 týždne po nákupe kedykoľvek stiahnuť zo svojho
Užívateľského účtu. Elektronický doklad je v súlade so zákonmi SR a je
plnohodnotne dostačujúci pre daňovú evidenciu a účtovníctvo.
Upozornenie: V prípade objednávky dioptrických okuliarov,
je potrebné uhradiť plnú cenu objednávky vopred.
6. Stornovanie
objednávky
Kupujúci môže bezplatne zrušiť alebo zmeniť
objednávku až do okamžiku jej expedície. Výnimku tvoria len okuliare so
zábrusom okuliarových skiel na prianie Kupujúceho - v tomto prípade je
storno objednávky možné len do chvíle, kým Kupujúci odošle úhradu za
objednávku okuliarov. Požiadavka na zmenu alebo zrušenie objednávky zo
strany Kupujúceho musí byť vyjadrená Predávajúcemu telefonicky alebo
e-mailom. Požiadavka na zmenu objednávky bude akceptovaná a vybavená podľa
možností a aktuálneho stavu objednávky. Kupujúci berie na vedomie, že
expedícia objednávky prebieha spravidla v rovnaký deň alebo nasledujúci
deň po vytvorení objednávky Kupujúcim, výnimku tvoria len okuliare so
zábrusom tovar na objednávku. Zmeny v objednávkách preto nie je možné
garantovať.
Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na
základe zmluvy, budú vyriešené výhradne podľa práva Slovenskej republiky
a budú vyriešené príslušnými súdmi v Slovenskej republike.
Zmluva je uzatvorená v slovenskom jazyku. Pokiaľ vznikne pre potrebu
Kupujícího preklad textu zmluvy, platí, že v prípade sporu o výklad pojmov
platí výklad zmluvy v slovenskom jazyku.
IV. Spôsob
doručenia a postup pri neprevzatí tovaru
Tovar dodávame
prostredníctvom dopravných spoločností Slovenská pošta, s. p., Packeta
s.r.o. Všetky spoločnosti umožňujú platbu v hotovosti pri prevzatí
zásielky, pokiaľ do platnosti nevstúpia mimoriadne opatrenia. V tom prípade
je Kupujúci o zmene informovaný.
V prípade, že zásielku z
nejakého dôvodu nie je možné doručiť na adresu príjemcu, môže byť
uskladnená v miestnom logistickom centre (v budúcnosti sa uskutoční nový
pokus o doručenie / zásielka môže byť priamo tu vyzdvihnutá príjemcom).
Zákazník je zodpovedný za to, že si zásielku môže prevziať na nimi
uvedenej adrese a je povinný komunikovať s dopravnou spoločnosťou v
prípade, že bude kontaktovaný za účelom upresnenia informácií
týkajúcich sa doručenia.
Predávajúci nenesie zodpovednosť za
oneskorenie spôsobené dopravnou spoločnosťou, dopravnou situáciou,
počasím či inými mimoriadnymi situáciami, ktoré Predávajúci nedokáže
ovplyvniť. Akonáhle Kupujúci obdrží informačnú SMS / e-mail od dopravcu,
je zásielka Kupujúceho u inej spoločnosti a v prípade oneskoreného
doručenia musí Kupujúci kontaktovať dopravnú spoločnosť sám, nakoľko
Predávajúci k tomuto úkonu nie je kompetentný. Odhadované časy doručenia
sú určené na základe informácií od našich dopravcov. Vo výnimočných
prípadoch môže byť zásielka doručená mimo predpokladané časové
rozpätie. Pre hladký priebeh doručenia vyplňte celú adresu (názov ulice,
číslo domu, PSČ a obec) a telefónne číslo, aby Vás mohol dopravca v
prípade potreby kontaktovať.
Možný je taktiež aj osobný
odber na výdajných miestach Packety alebo Slovenskej pošty.
Pokiaľ je zásielka poškodená, alebo je porušený obal, ktorý svedčí o
neoprávnenom vniknutí do zásielky, Kupujúci by nemal zásielku od dopravcu
prevziať a situáciu bezprostredne riešiť s kuriérom, a to spísaním
formulára o poškodení zásielky. V takom prípade Kupujúci bezprostredne
informuje zákaznícky servis o vzniknutej situácii. Tovar dopravca automaticky
vráti Predávajúcemu. Pokiaľ Kupujúci tovar aj napriek tomu prevezme a
nespíše s dopravcom formulár o vzniknutej situácii (poškodenie zásielky),
neskoršia reklamácia dopravy nebude zohľadnená. Nárok na reklamáciu tovaru
(z poškodenej zásielky) nezaniká.
Ceny poštovného:
Ceny
poštovného
Packeta - osobné
vyzdvihnutie:
Platba vopred
1.79 €
Dobierka
2.79 €
Objednávky nad 59 €
1.79 €
Packeta - doručenie na
adresu:
Platba vopred
1.89 €
Dobierka
2.89 €
Objednávky nad 59 €
ZADARMO
Slovenská pošta –
osobné vyzdvihnutie:
Platba vopred
1.79 €
Dobierka
2.79 €
Objednávky nad 59 €
ZADARMO
Slovenská pošta –
doručenie na adresu:
Platba vopred
1.89 €
Dobierka
2.89 €
Objednávky nad 59 €
ZADARMO
Poznámky:
Ceny sú konečné (vrátane DPH)
Cena dopravy je konečná a nezávisí od veľkosti a váhy zásielky
Pri objednávkach s hodnotou nad 59 € je poštovné ZADARMO
Objednávky sú odosielané výhradne po prijatí platby
Pridanie produktov do objednávky
Vzhľadom k
veľkému množstvu objednávok, ktoré náš sklad denne spracováva,
nemôžeme zaručiť spätnú zmenu v už dokončených objednávkach. Ak
potrebujete spätne upraviť vašu objednávku alebo spojiť viac objednávok do
jednej, kontaktujte obratom náš zákaznícky servis; budeme sa snažiť vám
čo najskôr pomôcť. Pracovný čas zákazníckeho servisu je každý
pracovný deň 7:30 - 16h. Objednávka je považovaná za kompletnú vo chvíli,
keď je zaplatená.
Dodanie
Zákazník má možnosť rozlíšiť
v objednávkovom formulári dodaciu a fakturačnú adresu a podľa potreby
pridať poznámku. Tieto informácie sa potom automaticky objavia na daňovom
doklade.
Expedícia a doručenie
Spôsob dodania
Doručenie
Dobierka (Slovenská pošta)
za 1 – 2 pracovné dni
po prijatí objednávky
Platba vopred
za 1
– 2 pracovné dni po expedícii objednávky
Dobierka
(Packeta na adresu)
za 1 – 2 pracovné dni po expedícii
objednávky
Osobné vyzdvihnutie (Packeta)
možnosť vyzdvihnutia po obdržaní sms s informáciou o uložení na
požadovanej pobočke
Poznámky:
Pri spôsobe dodania cez Slovenskú poštu a Packetu, zásielky
objednané do 11:30 budú expedované ešte v ten istý deň.
Pri platbe bankovým prevodom bude objednávka odoslaná po pripísaní
platby na náš účet.
Objednávky nie sú odosielané
cez víkend.
Predpokladaná doba doručenia sa
počíta od chvíle, keď je zásielka odoslaná, nie od momentu uskutočnenia
objednávky.
Dodacie časy neskladového tovaru
Vďaka veľkosti nášho
skladu odosielame 97% objednávok ihneď. Neskladový tovar expedujeme spravidla
medzi 4. a 6. pracovným dňom odo dňa, kedy bola objednávka prijatá.
Expedícia kontaktných šošoviek so špeciálnymi parametrami a menej
častými kombináciami parametrov, ktoré niesú skladom, závisí na
podmienkach našich dodávateľov a môžu trvať až niekoľko týždňov.
O skladovosti a predpokladanom termíne dodania Vás informujeme po
vyplnení parametrov kontaktných šošoviek v objednávkovom formulári, v
priebehu objednávky sa zobrazí predpokládaný dátum jeho odoslania. Pozor -
dátum sa môže zmeniť po vyplnení všetkých parametrov.
Objednávky obsahujúce skladový a neskladový tovar
Pred zaplatením objednávky venujte pozornosť dodacím časom jednotlivých
produktov v nákupnom košíku.
Potvrdením a zaplatením objednávky
zákazník súhlasí s tým, že odjednávka bude odoslaná vo chvíli, keď
bude všetok objednaný tovar skladom. Odoslanie skladového tovaru skôr, kým
sa do skladu doručia všetky objednané produkty je možné len za zvláštnych
okolností. Ak si to zákazník želá, prosíme o kontaktovanie nášho
zákazníckeho servisu.
Problémy s doručením
Nenesieme
zodpovednosť za oneskorené doručenie spôsobené dopravnou spoločnosťou
alebo situáciami, ktoré nemôžeme ovplyvniť (počasie, sviatky a pod.).
Odhadované časy doručenia sú určené na základe informácií od našich
prepravcov. Vo výnimočných prípadoch môže byť zásielka doručená mimo
predpokladaného časového rozmedzia. Pre hladký priebeh doručenia vyplňte
kompletnú adresu (názov ulice, číslo domu, PSČ a mesto) a telefónne
číslo, aby vás mohol dopravca v prípade nutnosti kontaktovať. Po odoslaní
zásielky budete informovaní o jej trekovacom čísle, aby ste mohli zásielku
ľahko sledovať.
V prípade, že zásielku z nejakého dôvodu nemožno
doručiť na adresu príjemcu, môže byť uskladnená v miestnom logistickom
centre (v budúcnosti dôjde k novému pokusu o doručenie / zásielka môže
byť priamo tu vyzdvihnutá príjemcom). Zákazník je zodpovedný za to, že
zásielku môže prevziať na ním uvedenej adrese a je povinný komunikovať s
dopravnou spoločnosťou v prípade, že bude kontaktovaný z dôvodu spresnenia
informácií týkajúcich sa doručenia.
Reklamačné konanie
V
prípade, keď je zásielka vyhlásená za stratenú alebo chybne doručenú,
pristúpime k reklamácii doručenia u danej dopravnej spoločnosti. Pre
začatie reklamačného konania je potreba: a) zákazníkom podpísané čestné
vyhlásenie, že zásielku neobdržal; b) potvrdenie od dopravcu, že došlo k
pochybeniu z jeho strany.
Akonáhle je reklamačné konanie začaté,
vyexpedujeme novú zásielku alebo vrátime peniaze za pôvodnú objednávku
(podľa preferencie zákazníka). Nie je možné vrátiť peniaze alebo odoslať
novú zásielku, ak je pôvodná zásielka v preprave alebo kým nie je
dopravcom oficiálne vyhlásená za stratenú. Upozorňujeme, že prepravné
spoločnosti majú rôzne pravidlá, ktorými sa riadi reklamácia (napr. môžu
si nárokovať až 21 dní na prešetrenie a potvrdenie straty). Pokiaľ máte
zásielku poistenú, nový balík Vám odošleme ihneď, bez nutnosti čakania
na spracovanie reklamácie.
Zničená zásielka
Kontaktné
šošovky a ich príslušenstvo balíme do kvalitných a dostatočne veľkých
obalov tak, aby zásielka mohla byť doručená v dobrom stave. Ak však dôjde
k zničeniu vonkajšieho obalu počas prepravy, NEPREBERAJTE BALÍK od dopravcu
a v preberacom protokole uveďte dôvod (napr. "zjavné poničenie krabice",
"únik tekutiny" apod.). Následne nás čo najskôr informujte o probléme, aby
sme mohli vašu objednávku znova vyexpedovať.
Možnosti dopravy:
1. Slovenská pošta
Slovenská
pošta zvyčajne doručuje zásielky objednané po 10:00 hod. nasledujúci
pracovný deň. Po expedícii zásielky je na e-mailovú adresu Kupujúceho
zaslané identifikačné číslo zásielky, pod ktorým je možné zásielku
dohľadať na stránkach Slovenskej pošty. Slovenská pošta –
kuriér: Ide o doručenie zásielky na adresu uvedenú Kupujúcim. V
prípade, že je adresát (Kupujúci) nezastihnutý, je zásielka uložená na
pobočke danej pošty. Akonáhle je zásielka pripravená k vyzdvihnutiu
na pobočke Slovenskej pošty, obdrží Kupujúci SMS alebo e-mail s kódom pre
vyzdvihnutie. Pri vyzdvihnutí zásielky nie je potrebné preukázať svoju
totožnosť. Stačí predložiť kód pre vyzdvihnutie, ktorý adresát
(Kupujúci) nájde v SMS alebo e-mailovom avíze. Zásielku tak môže
vyzdvihnúť aj tretia osoba. Pokiaľ Kupujúci nie je zastihnutý
doručovateľom Slovenskej pošty, zostane zásielka na pobočke danej pošty
uložená po dobu 7 kalendárnych dní. Pokiaľ nastane situácia, kedy
Kupujúci zásielku vôbec neprevezme, je zásielka vrátená Predávajúcemu.
Pri nedoručených zásielkach zaplatených vopred (platba kartou online,
bankový prevod…) sú peniaze vrátené späť Kupujúcemu viď. možnosti
úhrady. Slovenská pošta – Osobný odber: Ide o
doručenie zásielky na pobočku Slovenskej pošty. Pri výbere tohto spôsobu
doručenia Kupujúci vyberie PSČ preferovanej pošty. Potom sa objaví hláška
„Cieľová pošta bola úspešné zvolená“, ktorá potvrdí výber
Kupujúceho. Akonáhle je zásielka pripravená k vyzdvihnutiu, obdrží
Kupujúci SMS alebo e-mail s kódom. Pri vyzdvihnutí zásielky nie je potrebné
preukázať svoju totožnosť. Stačí predložiť kód pre vyzdvihnutie, ktorý
adresát (Kupujúci) nájde v SMS alebo e-mailovom avíze. Zásielku tak môže
vyzdvihnúť aj tretia osoba. Zásielku je možné na danej pobočke
pošty vyzdvihnúť po dobu 7 kalendárnych dní. Pokiaľ nastane
situácia, kedy Kupujúci zásielku vôbec neprevezme, je zásielka vrátená
Predávajúcemu. Pri nedoručených zásielkach zaplatených vopred (platba
kartou online, bankový prevod…) sú peniaze vrátené späť Kupujúcemu
viď. možnosti úhrady.
2. Packeta
a) Výdajné miesto -
Packeta: Doručenie na Kupujúcim preferované výdajné miesto
Packety. Pri výbere tohto spôsobu doručenia Kupujúci vyberie preferované
výdajné miesto Packety. Potom sa objaví detail adresy a otváracia doba
výdajného miesta. Výdajné miesto Kupujúci potvrdí tlačidlom
„vyzdvihnúť tu“.
O doručení zásielky na vybrané výdajné
miesto Packety Kupujúceho informuje SMS, ktorá spolu s číslom zásielky
obsahuje overovací kód, na základe ktorého bude zásielka odovzdaná.
Zásielku môže vyzdvihnúť aj tretia osoba. Zásielka je na výdajnom
mieste uložená po dobu 5 pracovných dní. Packeta umožňuje Kupujúcemu
predĺženie lehoty pre vyzdvihnutie v sekcii sledovanie zásielky na webovej
stránke www.packeta.sk alebo v mobilnej
aplikácii. Pokiaľ nastane situácia, kedy Kupujúci zásielku vôbec
neprevezme, je zásielka vrátená Predávajúcemu. Pri nedoručených
zásielkach zaplatených vopred (platba kartou online, bankový prevod…) sú
peniaze vrátené späť Kupujúcemu viď. možnosti úhrady. Pozn.: V
prípade, že je kapacita zvoleného výdajného miesta naplnená, alebo je
zásielka príliš veľká, presmeruje dopravca zásielku na najbližšie
výdajné miesto. b) Z-BOX - Packeta: POZOR - pri tomto
spôsobe doručenia nie je potrebné mať nainštalovanú mobilnú aplikáciu
“Packeta” a zapnuté bluetooth, ktoré sú pre vyzdvihnutie zásielky
nevyhnutné. Pri platbe na dobierku je potrebné ju pred vyzdvihnutím uhradiť
v mobilnej aplikácii. Pri výbere tohto spôsobu doručenia, si
Kupujúci vyberie preferované výdajné miesto Z-BOX - Packeta. Potom sa
objaví detail adresy a všetky potrebné informácie. Výdajné miesto
Kupujúci potvrdí tlačidlom „vyzdvihnúť tu“. O doručení
zásielky na zvolené výdajné miesto Packety Kupujúceho informuje SMS, ktorá
obsahuje číslo zásielky.
Postup pri vyzdvihnutí zásielky v
Z-Boxe:
zapnúť bluetooth a lokalizáciu (poloha
GPS)
otvoriť aplikáciu
“Zásilkovna”
aplikácia sa
automaticky spáruje so Z-BOXom
v
detaily zásielky v aplikácii sa zobrazí možnosť
“OTVORIŤ”
po stlačení
tlačidla “OTVORIŤ” sa otvoria dvere so zásielkou
Kupujúceho
Zásielka je na výdajnom mieste uložená
po dobu 2 dní. Packeta umožňuje Kupujúcemu predĺženie lehoty pre
vyzdvihnutie v sekcii sledovanie zásielky na webovej stránke www.packeta.sk alebo v mobilnej aplikácii o 1
deň. Pozn.: V prípade, že je kapacita Z-BOXu naplnená, alebo je
zásielka príliš veľká, presmeruje dopravca zásielku na najbližšie
výdajné miesto. Pokiaľ nastane situácia, kedy Kupujúci zásielku
vôbec neprevezme, je zásielka vrátená Predávajúcemu. Pri nedoručených
zásielkach zaplatených vopred (platba kartou online, bankový prevod…) sú
peniaze vrátené späť Kupujúcemu viď. možnosti úhrady.
Packeta domov Ide o doručenie zásielky na adresu uvedenú
Kupujúcim. V prípade, že je adresát (Kupujúci) nezastihnutý, je zásielka
uložená na najbližšom výdajnom mieste. Akonáhle je zásielka
pripravená k vyzdvihnutiu na výdajnom mieste, obdrží Kupujúci SMS alebo
e-mail s kódom pre vyzdvihnutie. Pri vyzdvihnutí zásielky nie je potrebné
preukázať svoju totožnosť. Stačí predložiť kód pre vyzdvihnutie, ktorý
adresát (Kupujúci) nájde v SMS alebo prostredníctvom mobilnej aplikácie.
Zásielku tak môže vyzdvihnúť aj tretia osoba. Pokiaľ Kupujúci nie
je zastihnutý doručovateľom Packety, zostane zásielka na výdajnom mieste
uložená po dobu 3 kalendárnych dní. Pokiaľ nastane situácia, kedy
Kupujúci zásielku vôbec neprevezme, je zásielka vrátená Predávajúcemu.
Pri nedoručených zásielkach zaplatených vopred (platba kartou online,
bankový prevod…) sú peniaze vrátené späť Kupujúcemu viď. možnosti
úhrady.
Doručenie neskladového tovaru:
Môže nastať
situácia, kedy sa výrobca potýka s prevádzkovými komplikáciami a
zásobovanie nášho skladu nie je plne pokryté. Doba doručenia vždy priamo
závisí od podmienok našich dodávateľov a môže trvať aj niekoľko
týždňov. Medzi neskladový tovar patria aj kontaktné šošovky na
objednanie, šošovky s veľmi neobvyklými dioptrickými parametrami, atď.,
ktoré nemáme fyzicky skladom. Časový údaj o odoslaní tovaru je
orientačného charakteru a vychádza z dát za posledné obdobie. Tento údaj
uvádza predpokladaný termín expedície tovaru z nášho skladu a je
súčasťou tabuľky, do ktorej Kupujúci zadáva dioptrické parametre.
Na prípadné oneskorenie pri odoslaní zásielky bude Kupujúci
upozornený v nákupnom košíku a ďalej aj v e-maile potvrdzujúcom
objednávku Kupujúceho. Pokiaľ nie je skladom iba časť objednávky, obdrží
zákazník po potvrdení objednávky taktiež upozornenie a objednávka bude
Kupujúcemu odoslaná až vo chvíli, kedy bude všetok objednaný tovar k
dispozícii (všetky časti objednávky budú skladom).
Reklamácia doručenia zásielky: V prípade, ak je
zásielka vyhlásená za stratenú alebo chybne doručenú, Predávajúci
pristúpi k reklamácii doručenia u danej dopravnej spoločnosti. Pre
zahájenie reklamačného konania sú potrebné:
zákazníkom (Kupujúcim) podpísané
čestné vyhlásenie, že zásielku neobdržal, zaslané
Predávajúcemu
do 20 dní od údajného doručenia;
potvrdenie od dopravcu, že
pochybenie nastalo na jeho strane.
Akonáhle je
reklamačné konanie zahájené, Predávajúci vyexpeduje novú zásielku, alebo
vráti peniaze za pôvodnú objednávku (podľa preferencie Kupujúceho). Nie je
možné vrátiť peníze alebo odoslať novú zásielku, pokiaľ je pôvodná
zásielka v preprave, alebo pokiaľ nie je dopravcom oficiálne vyhlásená za
stratenú. Upozorňujeme, že prepravné spoločnosti majú rôzne
pravidlá, ktorými sa vybavujú reklamácie (napr. si môžu nárokovať až 21
dní na prešetrenie a potvrdenie straty).
Možnosti úhrady:
a)
Dobierka
Ide o jediný spôsob úhrady, ktorý je spoplatnený. V
prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
Kupujúci platbu uhradí pri prevzatí tovaru. Zásielku Kupujúci uhradí
kuriérovi vybranej dorpavnej spoločnosti alebo na pobočke odberného miesta.
Podľa zákona o evidencii tržieb je Predávajúci povinný
vystaviť Kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú
tržbu u správcu dane online; v prípade technického výpadku potom najneskôr
do 48 hodín. Účtenka je k dispozícii v prehľade objednávok v Zákazníckom
účte.
V prípade neprevzatia zásielky je zásielka vrátená
Predávajúcemu a Kupujúci nič neplatí.
b) Platba vopred – bankový
prevod
V prípade platby prevodom je potrebné objednávku pred
expedíciou uhradiť. Platbu Kupujúci odošle na bankový účet
2113740004/8130, vedený spoločnosťou Citibank s variabilným symbolom (VS),
čo je vždy číslo objednávky Kupujúceho. Pred odoslaním by si mal
Kupujúci pozorne skontrolovať vyplnené údaje, Kupujúci tak predíde
komplikáciam pri vybavení objednávky.
Bankové spojenie :
Číslo nášho účtu: 2113740004/8130 IBAN:
SK7481300000002113740004 SWIFT: CITISKBA Banka: Citibank Europe
plc, pobočka zahraničnej banky
Objednaný tovar uhradený
prevodom Predávajúci expeduje po pripísaní platby na vyššie uvedený
účet. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 6
dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy. V príade neprevzatia zásielky je
zásielka vrátená Predávajúcemu. Predávajúci objednávku Kupujúceho
stornuje a zadá príkaz k vráteniu peňazí na účet, z ktorého bola
objednávka Kupujúcim uhradená.
c) Platba vopred – kartou
online
Najrýchlejší spôsob, akým zaplatiť nákup. Bezprostredne po
potvrdení objednávky tlačidlom „Potvrdiť nákup“, sa otvorí platobná
brána k úhrade kartou štandardu 3D secure VISA/MC, kde je Kupujúci vyzvaný
k úhrade. Platobné údaje Kupujúci vyplní na zabezpečenej stránke e-shopu.
Prenos dát z počítača Kupujúceho je zabezpečený šifrovacím algoritmom.
Systém Kupujúceho požiada o vyplnenie týchto údajov: - číslo
platobnej karty - dátum ukončenia platnosti karty - CVV2/CVC2
– posledné trojčíslie vytlačené na podpisovom prúžku karty V
platobnej bráne možete zaplatiť prostredníctvom kariet MasterCard, Maestro,
VISA, VISA Electron a karta Kupujúceho musí mať povolené platby na
internete. Sprostredkovateľ platby (platobná brána) poskytne
informáciu o platbe banke Kupujúceho, ktorá kartu vystavila. V momente
potvrdenia platby je teda Kupujúci presmerovaný do webového rozhrania banky,
ktorá platobnú kartu vystavila. Na stránke sú údaje o prebiehajúcej
platbe, ktorá čaká na potvrdenie SMS kódom či potvrdenie v mobilnej
aplikácii banky. V oboch prípadoch je potrebné mať pri sebe mobilný
telefón s telefónnym číslom, ktoré má Kupujúci uvedené v banke práve
pre tieto účely. Banka platbu schváli alebo zamietne. Výsledok banka
oznámi sprostredkovateľovi, ktorý ju oznámi obchodníkovi. Celý proces se
odohrá v priebehu niekoľkých sekund. V prípade, že bude platba
zamietnutá, musí Kupujúci kontaktovať svoju banku. V prípade
neprevzatia zásielky uhradenej kartou online je zásielka vrátená Predajcovi.
Predajca objednávku Kupujúceho vystornuje a zadá príkaz k vráteniu peňazí
na účet, z ktorého bola objednávka Kupujúcim uhradená. Pri platbe
kartou online má Kupujúci možnosť uložiť si údaje z platobnej karty pre
úhradu budúcich objednávok. Pri každej ďalšej platbe Kupujúci nebude
musieť vyplniť platobné údaje z karty. Každá platba kartou online je vždy
chránená a sprostredkovaná certifikovanou platobnou bránou. Predávajúci
nikdy nemá k údajom o platobnej karte prístup.
d) Platba vopred -
Google Pay
Google Pay je internetový platobný systém prepojený s
Google účtom, ktorý umožňuje zaplatiť pomocou mobilného telefónu. K
úhrade tovaru touto platobnou metódou je potrebné mať Google účet a
nastavenú mobilnú aplikáciu Google Pay. Pri nastavení aplikácie je pre
daný Google účet nastavená karta.
Pokiaľ si Kupujúci vyberie
túto platobnú metódu, svoju platbu za tovar potvrdí v mobilnej aplikácii.
Platením prostredníctvom online brány Google Pay budú peniaze ihneď
pripísané na účet Predávajúceho.
V prípade neprevzatia
zásielky uhradenej prostredníctvom Google Pay je zásielka vrátená
Predávajúcemu. Predávajúci objednávku Kupujúceho vystornuje a kontaktuje
Kupujúceho. Peniaze sú vrátené späť na účet, s ktorým je platobná
karta prepojená.
e) Platba vopred – PayPal
PayPal je
internetový platobný systém, ktorý umožňuje platiť na internete alebo
poslať peniaze medzi užívateľmi tejto služby. K úhrade tovaru touto
platobnou metódou je potrebné mať účet PayPal, do ktorého sa užívateľ
prihlási podobne ako do internetového bankovníctva.
Pokiaľ si
Kupujúci zvolí túto platobnú metódu, svoju platbu za tovar potvrdí
prihlasovacími údajmi do PayPal účtu. Platbou prostredníctvom online brány
PayPal budú peniaze ihneď pripísané na účet Predávajúceho.
V prípade neprevzatia zásielky uhradenej prostredníctvom služby PayPal, je
zásielka vrátená Predávajúcemu. Predávajúci objednávku Kupujúceho
vystornuje a kontaktuje Kupujúceho. Peniaze sú vrátené späť na účet
PayPal.
f) Darčekovým poukazom
Platba darčekovým poukazom je
možná iba Poukazom zakúpeným v e-shope Alensa.sk. Každý Poukaz má
unikátny kód a je časovo obmedzený. Pri výbere platby Poukazom musí
Kupujúci pri zadávaní objednávky uviesť do kolónky „Zľavový kód“ v
sekcii „Košík“ unikátny kód z Poukazu. Poukaz je možné uplatniť iba
pri jednorázovom nákupe, a to v jeho plnej výške. V prípade, že hodnota
nákupu prevýši hodnotu Poukazu, Kupujúci uhradí iba rozdiel v cene. Platba
doplatku sa uskutoční v súlade s podmienkami pre danú transakciu, viď.
Možnosti úhrady. Poukazom je možné zaplatiť ktorýkoľvek tovar alebo
službu, ktorú e-shop ponúka.
V prípade neprevzatia zásielky
uhradenej Poukazom, je zásielka vrátená Predávajúcemu. Predávajúci
objednávku Kupujúceho vystornuje a čiastka za nákup je vrátená späť.
Čiastka vo výške Poukazu sa v tomto prípade vráti do Zákazníckeho účtu
Kupujúceho formou kreditu. V prípade, že nákup bol uhradený Poukazom aj
finančnými prostriedkami (doplatok), môže Kupujúci rozhodnúť, akou formou
chce doplatok vrátiť (na bankový účet Kupujúceho alebo formou kreditu do
Zákazníckeho účtu).
V. Údaje o cenách
tovaru
Predávajúci si vyhradzuje právo na opravu ceny tovaru pred
odoslaním tovaru, pokiaľ zistí, že bol tovar ponúknutý za chybnú cenu. V
tomto prípade musí zákazníka o správnej cene informovať, a ten musí s
úpravou ceny súhlasiť. V opačnom prípade nebude uzatvorená kúpna zmluva a
objednávka bude Predávajúcim stornovaná.
Ceny sú uvedené
vrátane všetkých daní (napr. DPH) a poplatkov, okrem nákladov na doručenie
tovaru. Ceny sú vyhlásené na dobu neurčitú.
Podmienky pre
uplatnenie zľavy:
Zľavy sa odrátajú zo základných
katalógových cien
Zľavy nie je možné navzájom sčítat
Zľavy nie je možné spätne uznať
Prodávající si vyhrazuje
právo změny výše slevy v případě chybné kalkulace slevy v
objednávkovém systému. Prípadnú zmenu výšky ceny musí Predávajúci
oznámiť Kupujúcemu ešte pred vybavením objednávky Kupujúceho.
Pre zákazníkov, ktorí sa na produkty prekliknú zo serveru
heureka.sk, google shopping, pricemania.sk, shop-mania.sk, najlepsie-ceny.sk,
najnakup.sk a ďaších porovnávačov môžeme poskytnúť na každý takto
navštívený produkt špeciálnu zľavu. Zľava sa odlišuje podľa obdobia.
Spolu s kúpnou cenou je Kupujúci povinný zaplatiť Predávajúcemu
také náklady spojené s dodáním tovaru v dohodnutej výške. Zákazníkovi
je zaúčtovaná čiastka, ktorá sa objaví na stránkach vytvárania
objednávky v momente jej odoslania. Táto čiastka predstavuje vždy konečnú
cenu vrátane príslušnej sadzby DPH a účtovanej dopravy.
Pri
objednávkach nad 59 € (po odpočítaní zliav), ktoré sú zaplatené vopred,
si vybraní dopravcovia účtujú poplatok za dopravu nulová suma - v tomto
prípade je doprava úplne ZDARMA (len v rámci Slovenskej republiky).
Poštovné zdarma sa nevzťahuje pri platbe na dobierku. Balné je
zaúčtované. Akčné ponuky a ceny sú platné po celú dobu ich zobrazenia na
stránkach www.alensa.sk.
Informácie o možných spôsoboch platby sú uvedené v sekcii Možnosti
úhrady. Predávajúci nevyžaduje žiadne poplatky v závislosti od spôsobu
platby, okrem už spomenutého (dobierky).
V prípade platby v
hotovosti na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade
bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 6 dní od uzatvorenia kúpnej
zmluvy.
V prípade bezhotovostnej platby je Kupujúci povinný
uhradiť kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V
prípade bezhotovostnej platby je záväzok Kupujúceho uhradiť kúpnu cenu
splnený v okamžiku pripísania príslušnej čiastky na účet
Predávajúceho. Podrobné informácie o tom, ako prebiehajú konkrétne
spôsoby úhrady, sú uvedené v sekcii Možnosti úhrady.
Pre
urýchlenie expedície môže Kupujúci poslať bankou vygenerované potvrdenie
o zadaní platby v grafickom formáte alebo v PDF na info@alensa.sk. Textové
potvrdenie uznáváme len v prípade, že sú na vyššie uvedený e-mail
odoslané priamo bankovým ústavom.
Predávajúci je oprávnený,
najmä v prípade, že zo strany Kupujúceho nebude dodatočne potvrdená
objednávka, si vyžiadať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním
tovaru Kupujúcemu. Ustanovenie § 2119 odst. 1 občianskeho zákonníku sa
nepoužije.
Kupujúci má počas vytvárania objednávky možnosť
prostredníctvom vyplnenia interaktívneho políčka „Ostatné info“
požiadať Predávajúceho o poslanie originálu daňového dokladu s pečiatkou
a podpisom. V prípade, že táto žiadosť nebude uvedená, berie Kupujúci na
vedomie, že obdrží iba kópiu daňového dokladu.Originál faktúry je
možné na vyžiadanie Kupujúcim kedykoľvek dodatočne poslať.
Darčekový poukaz (ďalej iba „Poukaz“) vystavený Predávajúcim má
hodnotu tej čiastky, ktorá je na poukaze uvedená. Poukaz je v elektronickej
podobe vo formáte PDF, ktorý Kupujúci obdrží e-mailom po pripísaní platby
na účet Predávajúceho. Každý Poukaz má unikátny kód, je časovo
obmedzený a dá sa uplatniť iba v e-shope Alensa.sk. Poukaz nie je možné
vymeniť za peniaze. Nevyužitý Poukaz nie je možné vymeniť za iný alebo ho
kompenzovať iným spôsobom. V prípade storna, reklamácie či odstúpenia od
kúpnej zmluvy objednávky uhradenej Poukazom, je čiastka uhradená Poukazom
vrátená formou kreditu na Zákaznícky účet Kupujúceho, ktorý poukaz
uplatnil. Upozornenie: Poukaz je možné uhradiť iba
bezhotovostnou transakciou. Poukaz nie je možné uhradiť na dobierku, ani
formou zákazníckeho kreditu.
Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy do 14 dní od
prevzatia tovaru alebo dodania poslednej časti objednávky, a to bez ohľadu na
spôsob prevzatia tovaru či uskutočnenia platby. V našom e-shope je však
lehota pre odstúpenie od zmluvy predĺžená na 30 dní. Uvedená lehota je
určená k tomu, aby sa Kupujúci v primeranom rozsahu oboznámil s povahou,
vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.
Kupujúci je oprávnený od
zmluvy odstúpiť aj kedykoľvek pred dodáním tovaru.
Požiadavku „Odstúpenie od zmluvy“ Kupujúci Predávajúcemu zašle v 30
dennej lehote. Kupujúci nemusí uviesť dôvod, pre ktorý sa rozhodol od
zmluvy odstúpiť. Pre uľahčenie komunikácie je vhodné v odstúpení uviesť
číslo faktúry (zmluvy/predajného dokladu), dátum nákupu, bankové spojenie
a zvolený spôsob vrátenia tovaru. V prípade odstúpenia od zmluvy
platí dopravu späť k Predávajúcemu Kupujúci aj v prípade, kedy tovar nie
je možné odoslať bežnou poštovou cestou.
Kupujúci môže pri
odstúpení od zmluvy využiť službu „Spätného odberu,“ ktorý
umožňuje spoločnosť Packeta. V tom prípade Kupujúci prinesie zásielku na
preferované miesto Packety a pri odoslaní uvedie unikátny podací kód,
číslo objednávky, názov e-shopu a meno odosielateľa (Kupujúceho).
Predávajúci je povinný Kupujúcemu vrátiť čiastku, ktorá plne
zodpovedá cene tovaru a zaplateným nákladom na jeho dodanie do 14 dní od
odstúpenia od zmluvy, a to rovnakým spôsobom, akým platbu od Kupujúceho
prijal. Pokiaľ Predávajúci ponúka v rámci určitého spôsobu dodania
tovaru niekoľko možností, je povinný Kupujúcemu nahradiť najlacnejší z
nich. Najneskôr v rovnakej lehote je Kupujúci povinný Predávajúcemu poslať
zakúpený tovar. Tovar by mal byť vrátený (nie na dobierku) Predávajúcemu
kompletný a v pôvodnom balení.
Predávajúci nie je povinný
vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu skôr, ako mu Kupujúci
tovar poskytne alebo preukáže, že tovar Predávajúcemu odoslal. Kupujúci je
povinný ponechať si doklad o podaní zásielky do vypršania požadavky
„Odstúpenie od zmluvy“.
Pokiaľ Kupujúci zníži hodnotu
tovaru, má Predávajúci nárok znížiť vrátenú kúpnu cenu.
Výnimky: Právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť na zmluvy na
dodanie tovaru upraveného podľa priania Kupujúceho alebo pre jeho osobu.
Ďalej pri tovare, ktorý bol nenávratne zmiešaný s iným tovarom, alebo
vyňatý z uzatvoreného obalu, a z hygienických dôvodov ho nemožno vrátiť.
Predávajúci je oprávnený od zmluvy odstúpiť kedykoľvek pred
dodaním tovaru, pokiaľ objektívne nie je objektívne schopný z dôvodov na
strane tretích osôb dodať Kupujúcemu tovar v lehote primeranej okolnostiam
a/alebo pokiaľ vyjde najavo, že Kupujúci porušil už uzatvorenú zmluvu s
Predávajúcim.
Predávajúci zároveň Kupujúceho upozorňuje,
že zmluva nie je uzatvorená, pokým sú prítomné oprávnené pochybnosti o
skutočnej identite Kupujúceho alebo v prípade zjavných chýb uvedených v
informáciach o tovare alebo cene.
Doplňujúce informácie
1. V prípade
kontaktných šošoviek nesmie byť porušený žiadny obalový materiál, v
ktorom sú šošovky uložené. Škatuľka musí byť v takom stave, v akom ju
Kupujúci prevzal. Náklady pri vrátení tovaru nesie Kupujúci.
2. V prípade okuliarov musia mať okuliare všetky visačky, ochranné
fólie, etikety, nálepky, prípadne handričku na okuliare aj puzdro, v
ktorých okuliare prišli. Okuliare aj pouzdro musí byť v takom stave, v akom
ich Kupujúci prevzal aj so všetkými komponentmi.
3.
Odstúpenie od zmluvy dioptrických okuliarov a dioptrických okuliarov na
mieru: a) Okuliarové rámy s demo sklami Okuliarové rámy
s provizórnymi tzv. demo sklami je možné vrátiť iba v kompletnom a
nepoškodenom stave. Dané okuliarové rámy musia byť vrátené v
nepoškodenom originálnom obale, vrátane visačiek, nálepiek, handričky na
okuliare, atď..
b) Okuliarové rámy so zabrúsenými
sklami Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837
občianskeho zákonníka, nemožno mimo iné odstúpiť od kúpnej zmluvy o
dodaní tovaru, ktoré bolo upravené na prianie Kupujúceho alebo pre jeho
osobu. Z tohto dôvodu právo na odstúpenie od zmluvy nemožno uplatniť na
kompletné okuliare, ale iba na rámy. Na zabrúsené sklá na mieru sa
odstúpenie od zmluvy nevzťahuje.
4. V prípade
odstúpenia od kúpnej zmluvy pri objednávke uhradenej Poukazom, je čiastka
uhradená Poukazom vrátená formou kreditu na Zákaznícky účet Kupujúceho,
ktorý Poukaz uplatnil. V prípade, že nákup bol uhradený Poukazom aj
finančnými prostriedkami (doplatok), môže Kupujúci rozhodnúť, akou formou
chce doplatok vrátiť (na bankový účet Kupujúceho alebo taktiež formou
kreditu na Zákaznícky účet).
VII. Práva a
povinnosti z chybného plnenia - reklamácia
Práva a povinnosti
zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými
všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až
1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občianskeho zákonníka).
Pokiaľ má prevzatý tovar nedostatky (napr. nemá dohodnuté alebo
oprávnene očakávané vlastnosti, nehodí sa k obvyklému alebo dohodnutému
účelu, nie je kompletný, nezodpovedá jeho množstvo, miera, hmotnosť alebo
kvalita, nezodpovedá iným zákonným, zmluvným alebo aj predzmluvným
parametrom), ide o chybný tovar, za ktorý Predávajúci zodpovedá.
Kupujúci môže u Predávajúceho uplatniť najneskôr do dvoch rokov od
prevzatia tovaru podľa svojej požiadavky nárok na bezplatné odstránenie
chyby alebo na primeranú zľavu z ceny. Pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu
chyby neprimerané (najmä pokiaľ chybu nemožno odstrániť bez zbytočného
odkladu), možno uplatniť požiadavku na dodanie nového produktu bez chýb
alebo novej súčasti bez chýb, pokiaľ ide o chybu iba tejto súčasti.
Pokiaľ nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe
odstúpenia od zmluvy môže Kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v
plnej výške.
Behom šiestich mesiacov od prevzatia tovaru sa
predpokladá, že chyba tovaru existovala už pri prevzatí tovaru.
Predávajúci nie je povinný nároku Kupujúceho vyhovieť, pokiaľ
preukáže, že Kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám
zapríčinil.
Kupujúci oznámi Predávajúcemu, aké právo si
zvolil, pri oznámení chyby, alebo bez zbytočného odkladu po oznámení
chyby. Uskutočnenú voľbu nemôže Kupujúci zmeniť bez súhlasu
Predávajúceho; to neplatí, pokiaľ Kupujúci žiada o opravu chyby, ktorá sa
preukáže ako neopraviteľná.
Reklamácia nesprávne dodaného
tovaru bude zohľadnená maximálne do 30 dní od doručenia objednávky.
Odporúčame Vám preto skontrolovať obsah zásielky ihneď po jej prevzatí.
Zákonné práva z chyby
Predávajúci zodpovedá za chyby
vzniknuté po prevzatí tovaru v 24 mesačnej záručnej dobe alebo v dobe
použitelnosti uvedenej na obale tovaru alebo v pribalenom návode.
V tejto lehote môže Kupujúci uplatniť reklamáciu a podľa svojej voľby
ju požadovať u chyby, ktorá znamená podstatné porušenie zmluvy (bez
ohľadu na to, či ide o chybu odstrániteľnú či neodstrániteľnú):
odstránenie chyby dodaním nového produktu bez chyby, alebo
dodaním chýbajúcej veci
bezplatné odstránenie chyby opravou
primeranú zľavu z kúpnej ceny
vrátenie kúpnej ceny na základe
odstúpenia od zmluvy
Podstatné je také porušenie zmluvy, o
ktorom strana porušujúca zmluvu už pri uzatvorení zmluvy vedela, alebo
musela vedieť, že by druhá strana zmluvu neuzatvorila, pokiaľ by toto
porušenie predvídala.
U chyby, ktorá znamená nepodstatné
porušenie zmluvy (bez ohľadu na to, či ide o chybu odstrániteľnú či
neodstrániteľnú), má Kupujúci nárok na odstránenie chyby alebo primeranú
zľavu z kúpnej ceny.
Pokiaľ sa vyskytla odstrániteľná chyba
po oprave opakovane (tretia reklamácia rovnakej chyby alebo štvrtá pre
odlišné chyby) alebo má tovar väčší počet chýb (najmenej tri chyby
súčasne), môže Kupujúci uplatniť právo na zľavu z kúpnej ceny, výmenu
tovaru alebo odstúpiť od zmluvy.
Predávajúci nezodpovedá za
chyby vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia alebo nedodržania návodu k
použitiu.
Reklamačný poriadok
Zákazník môže kontaktovať
zákaznícky servis na telefónnom čísle +421 220 570 790 alebo na e-maile info@alensa.sk. Zákaznícky
servis vždy poradí Kupujúcemu, ako má pri reklamácii správne postupovať.
Telefonický kontakt pred zahájením reklamačného konania často
pomôže predísť viacerým nedorozumeniam.
Založenie
reklamácie je najjednoduchšie v Zákazníckom účte. Stačí v sekcii
REKLAMÁCIE
založiť novú požiadavku.
Ako pri reklamácii postupovať?
1. Kupujúcu založí novú reklamáciu v Zákazníckom účte v sekcii
“Reklamácie” alebo na info stránke venovanej reklamácii a vráteniu
tovaru.
2. Akonáhle Kupujúci stlačí tlačidlo “Založiť
novú reklamáciu”, zobrazí sa stránka so všetkými jeho objednávkami. Zo
zoznamu uskutočnených objednávok Kupujúci vyhľadá požadovanú objednávku
a označí produkt, pri ktorom chce zahájiť reklamačné konanie. Stisknutím
tlačidla “Vytvoriť reklamáciu”.
3. Pri vybranom produkte
Kupujúci definuje potrebné informácie. Zvolí “Dôvod reklamácie” a
“Preferované riešenie”. Kolónku “Číslo bankového účtu” a
“IBAN” Kupujúci vyplní iba v prípade, že sú tieto informácie pre
dokončenie reklamácie nevyhnutné. Kolónka “Vaša poznámka” je určená
k upresneniu nedostatku. Na konci požadavky je možné priložiť aj súbor
(fotografiu či video). Akonáhle bude mať Kupujúci vyplnené potrebné
údaje, odošle požiadavku stisknutím tlačidla “Odoslať”.
Zobrazí sa informačná hláška potvrdzujúca prijatie reklamácie a
vygeneruje sa automatický e-mail o prijatí reklamácie s pokynmi k tomu, ako
správne postupovať pri odoslaní reklamovaného tovaru.
POZOR : Produktové fotografie balení kontaktných šošoviek
na webe Alensa.sk sú určené k ilustrácii predávaných produktov a nemusia
vždy korešpondovať s aktuálnou podobou konkrétneho výrobku. Niektoré
produkty sa vyrábajú v rôznych prevádzkach, ktoré však sú vo vlastníctve
jedného výrobcu. Na produktovej fotografii môže teda byť uvedené iné
miesto výroby, ako na produkte, ktorý sa dostane zákazníkovi do rúk. Tieto
drobné odchýlky ilustračných fotografií výrobkov, ktoré sa dostanú ku
koncovému zákazníkovi, nemôžu byť uvedené ako dôvod reklamácie
produktu. Všetky produkty v našom portfóliu pochádzajú od originálnych
výrobcov.
Pokiaľ Kupujúci pošle reklamovaný tovar ihneď, bez
predchádzajúceho skontaktovania sa so zákazníckym servisom, a zároveň
nevyužije ani odporučený postup založenia požiadavky (reklamácie) on-line
v Zákazníckom účte, Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o
reklamácii Kupujúceho spotrebiteľa ihneď, v zložitých prípadoch do troch
pracovných dní. Akonáhle Predávajúci prijme požiadavku, obdrží Kupujúci
e-mail o prijatí reklamácie. Priebeh reklamácie môže Kupujúci sledovať vo
svojom Zákazníckom účte.
Adresa prevádzky
Predávajúceho: Alensa.sk, Jarošovská 1278/II, 377 01 Jindřichův
Hradec Náklady spojené s dopravou uhradí pri podaní zásielky
Kupujúci. Náklady spojené s dopravou reklamovaného tovaru späť k
Predávajúcemu uhradí Predávajúci v prípade, že je reklamácia uznaná a
Kupujúci doloží doklady o úhrade nákladov spojených s dopravou
reklamovaného tovaru.
Všetok reklamovaný tovar prenechá
Predávajúci výrobcovi k odbornému posúdeniu, ktorého cieľom je určiť,
či porucha, kvôli ktorej je tovar reklamovaný, vznikla chybou výrobného
procesu. Predávajúci má na vybavenie reklamácie lehotu 30 dní.
Doplňujúce informácie:
1. Reklamácia kontaktných
šošoviek: Dôvodom k reklamácii nie je mechanické
poškodenie šošovky nesprávnou manipuláciou či kazy, ktoré vznikli v
dôsledku nedostatočnej starostlivosti o kontaktnú šošovku.
Dôvodom k reklamácii nie je ani nesprávny výber kontaktných šošoviek
alebo ich parametrov. Zhodné parametre nie sú zárukou toho, že kontaktné
šošovky budú pre užívateľa komfortné. Zákazník musí mať kontaktné
šošovky odborne aplikované a pri riešení reklamácie šošoviek si
Predávajúci môže vyžiadať potvrdenie o odbornej aplikácii kontaktných
šošoviek (nie staršie ako 1 rok).
Reklamovaný tovar pošle
Kupujúci doporučene v pevnom balíčku, aby sa tovar počas prepravy
nepoškodil. Pokiaľ Kupujúci reklamuje už rozbalenú (použitú) kontaktnú
šošovku, je potrebné zaistiť, aby počas prepravy zásielky do prevádzky
Predávajúceho šošovka nevyschla. Odporúčame šošovku vložiť do puzdra
alebo malej flaštičky, zaliať roztokom tak, aby nevyschla a pevne uzatvoriť.
Kontaktné šošovky ďalej Predávajúci pošle výrobcovi k
odbornému posúdeniu. Výrobca rozhodne, či je reklamácia oprávnená a ide
skutočne o výrobnú chybu. V prípade uznanej reklamácie Predávajúci
Kupujúcemu pošle nový tovar alebo vráti peniaze na bankový či Zákaznícky
účet Kupujúceho.
2. Reklamácia slnečných a športových
okuliarov Okuliare nie je možné reklamovať v prípade, že
neboli používané podľa návodu k použitiu alebo vykazujú známky
mechanického poškodenia, ktoré bolo spôsobené napr. nevhodnou
starostlivosťou o okuliare. Ďalej nie je možné reklamovať okuliare
poničené v dôsledku vystavenia extrémnym teplotám (napr. sauna, prehriate
auto, a pod.), alebo agresívnym látkam (vlasová kozmetika, morská voda,
atď.). Záruka sa taktiež nevzťahuje na kazy spôsobené bežným
opotrebením. Reklamované okuliare pošlite späť v originálnom puzdre
vrátane handričky na čistenie.
3. Reklamácia dioptrických
a ostatných okuliarov bez dioptrií (PC okuliare, okuliare pre šoférov atď.)
Okuliare nie je možné reklamovať v prípade, že neboli
používané podľa návodu k použitiu alebo vykazujú známky mechanického
poškodenia, ktoré bolo spôsobené napr. nevhodnou starostlivosťou o
okuliare. Ďalej nie je možné reklamovať okuliare poničené v dôsledku
vystavenia extrémnym teplotám (napr. sauna, prehriate auto, a pod.), alebo
agresívnym látkam (vlasová kozmetika, morská voda, atď.). Záruka sa
taktiež nevzťahuje na kazy spôsobené bežným opotrebením.
Pri reklamácii dioptrických okuliarov zabrúsených na mieru je nutné
mať k dispozícii platný predpis na okuliare (nie starší ako 1 rok). Pri
okuliaroch s progresívnymi (multifokálnymi) sklami bude potrebné doložit
fotografiu tváre s nasadenými okuliarmi spredu (pre lepšie vycentrovanie) a
fotografiu z profilu (pre určenie uhlu rámu).
Kupujúci berie
na vedomie, že v prípade novo zabrúsených dioptrických okuliarov môže
zvykanie si na novú korekciu trvať 1 - 4 týždne. Dlhšia doba zvykania si je
častá najmä pri korekcii astigmatizmu a presbyopie. Ľudské oko a mozog
novú korekciu nemusí hneď akceptovať. V tomto prípade nosenie nových
okuliarov nenáhlite, ale zvoľte si cestu postupného zvykania si na nové
okuliare. Až po uplynutí tejto doby je možné okuliare poslať k reklamácii.
V prípade, že sa Kupujúci rozhodne reklamovať dioptrické
okuliare so zabrúsenými sklami na mieru, odporúčame Kupujúcemu najprv
kontaktovať zákaznícky servis na telefónnom čísle +421 220 570 790 alebo na info@alensa.sk .
Reklamované okuliare pošlite späť v originálnom puzdre vrátane handričky
na čistenie.
4. Reklamácia okuliarových rámov s demo
sklami Okuliare nie je možné reklamovať v prípade, že
neboli používané podľa návodu k použitiu alebo vykazujú známky
mechanického poškodenia, ktoré bolo spôsobené napr. nevhodnou
starostlivosťou o okuliare. Ďalej nie je možné reklamovať okuliare
poničené v dôsledku vystavenia extrémnym teplotám (napr. sauna, prehriate
auto, a pod.), alebo agresívnym látkam (vlasová kozmetika, morská voda,
atď.). Záruka sa taktiež nevzťahuje na kazy spôsobené bežným
opotrebením.
Kupujúci taktiež berie na vedomie, že v prípade
zakúpenia samostatného okuliarového rámu Predávajúci nepreberá
zodpovednosť za poškodenie rámu, ktoré vzniklo v dôsledku neodborného
zábrusu okuliarových skiel treťou stranou. Reklamované okuliare
pošlite späť v originálnom puzdre vrátane handričky na čistenie.
5. Reklamácia objednávky uhradenej darčekovým poukazom V prípade reklamácie objednávky uhradenej Poukazom je čiastka uhradená
Poukazom vrátená formou kreditu na Zákaznícky účet Kupujúceho, ktorý
Poukaz uplatnil. V prípade, že nákup bol uhradený Poukazom aj
finančnými prostriedkami (doplatok), môže Kupujúci rozhodnúť, akou formou
chce doplatok vrátiť (na bankový účet Kupujúceho alebo taktiež formou
kreditu na Zákaznícky účet).
VIII. Informácie o
používaní a funkčnosti webovej stránky
E-shop www.alensa.sk si vyhradzuje právo kedykoľvek
upraviť obsah webových stránok. Cieľom webu je poskytnúť zákazníkom
aktuálne informácie, avšak nenesieme zodpovednosť za dočasné informácie
alebo chyby. Toto platí aj pre technické problémy spôsobené kybernetickým
útokom alebo škodlivým softwarom (vrírusy, hackeri, atď.).
V
prípade, že sa stretnete s problémami, nezrovnalosťami či chybami na našej
webovej stránke, prosím, kontaktujte náš Zákaznícky servis na e-mailovej
adrese info@alensa.sk, aby
sme mohli prípadné problémy napraviť.
Komentáre užívateľov
webu nepredstavujú názory či postoje stránky www.alensa.sk. Ide o subjektívne názory či
skúsenosti zákazníkov, ktorí touto formou poskytujú ďalším užívateľom
webovej stránky spätnú väzbu. Komentáre užívateľov by nemali byť
žiadnym spôsobom chápané ako pokyny či rady.
E-shop www.alensa.sk si vyhradzuje právo uviesť v
odpovedi na zavádzajúci komentár správne tvrdenie, postup alebo uviesť
správne informácie. Ďalej si e-shop vyhradzuje právo na skrytie hanlivého
či irelevantného komentára od problémových či zneužívajúcich
užívateľov.
Fotografie na našom webe môžu mať drobné
rozdiely od skutočnej verzie ponúkaných produktov a môže sa odlišovať od
produktu, ktorý zákazník obdrží. Ide napr. o vybrané modely okuliarov,
ktoré nie je možné pre svoju povahu dokonale vyfotografovať. Najmä ide o
obruby z metalických, transparentných a trblietavých materiálov.
Pri kontaktných šošovkách sa môžu vyskytnúť drobné rozdiely na
obalovom materiáli (škatuľke) v závislosti od miesta výroby, z ktorého
nám výrobca kontaktné šošovky doručí. Vždy však ide o originálny
produkt daného výrobcu. Pri farebných a crazy kontaktných šošovkách sú
uvedené ilustračné fotografie.Výsledný efekt je ovplyvnený mnohými
faktormi napr. prirodzená farba očí, veľkosť očí oproti veľkostným
parametrom šošovky, svetelné podmienky, atď.
IX.
Vlastnosti predávaného tovaru / výrobkov
Kontaktné
šošovky – všetky informácie o kontaktných šošovkách sú
uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte. Vždy je medzi
vlastnosťami uvedený výrobca, veľkostné parametre, expirácia,
priepustnosť kyslíka, režim výmeny kontaktných šošoviek za nové, obsah
vody, názov produktu, materiál, dioptrický rozsah, disponovanie UV filtrom a
možnosť spania so šošovkami. Tabuľke vlastností spravidla
predchádza produktový text, ktorý rozšiřuje informácie o danom produkte.
Roztoky na kontaktné šošovky - všetky informácie o
roztokoch sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte. Vždy je
medzi vlastnosťami uvedený výrobca, typ roztoku, obsah (ml), expirácia a
doba použiteľnosti po otvorení. Každý roztok na báze peroxidu má v
produktovom texte všeobecne dôležité varovanie, ktoré podnecuje k
zvýšenej opatrnosti a upozorňuje na dôležitosť dodržať pokyny výrobcu.
Varovanie obsahuje pokyny, ako s roztokom správne zaobchádzať.
Tabuľke vlastností spravidla predchádza produktový text, ktorý rozšiřuje
informácie o danom produkte.
Očné kvapky, spreje a
masti - všetky informácie o očných kvapkách, sprejoch a mastiach
sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte. Vždy je medzi
vlastnosťami uvedený výrobca a použiteľnosť po otvorení produktu. Pri
očných kvapkách a sprejoch tabuľka vlastností navyše uvádza obsah (ml) a
expiráciu. Tabuľke vlastností spravidla predchádza produktový text,
ktorý rozšiřuje informácie o danom produkte.
V segmente
Príslušenstvo: - Príslušenstvo k šošovkám predstavujú
puzdrá a kazetky na kontaktné šošovky, aplikátory a pinzety. Tovar je
vybavený produktovým textom, ktorý rozšiřuje informácie o danom produkte.
- Príslušenstvo k okuliarom predstavujú čistiace handričky,
čistiaca sada, okuliarové puzdrá a slunečné klipy. Tovar je vybavený
produktovým textom, ktorý rozšiřuje informácie o danom produkte. –
Pod ďalší sortiment patria kozmetické produkty, doplnky stravy a iné. Tovar
je vybavený produktovým textom, ktorý rozšiřuje informácie o danom
produkte.
Dioptrické okuliare - všetky okuliare o
dioptrických okuliaroch sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom
produkte. Vždy je medzi vlastnosťami uvedené pre koho sú okuliare vhodné,
výrobca, typ rámu, tvar okuliarov, farba rámu, farba stranice, prevažujúci
materiál, dodávané príslušenstvo a použitie okuliarov. Samostatné
okuliarové rámy sú dodávané vrátane okuliarových (“demo”) skiel bez
dioptrií, takéto sklá však nie sú vhodné na nosenie. Do
okuliarových rámov je možné vybrať dioptrické aj nedioptrické okuliarové
sklá, podľa preferencií Kupujúceho. Všetky okuliarové sklá, ktoré
ponúkame, sú vyrobené z kvalitného, extra tvrdeného plastu a disponujú UV
filtrom, antireflexnou, hydrofóbnou a samočistiacou povrchovou úpravou.
Ďalej si Kupujúci môže vybrať doplnkové úpravy proti modrému svetlu,
okuliarové sklá pre šoférov alebo samozafarbovacie sklá, prípadne
slnečné okuliarové sklá s voľbou farby skiel a mierou stmavnutia.
Slnečné okuliare - všetky informácie o slnečných
okuliaroch sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte. Vždy je
medzi vlastnosťami uvedené pre koho sú okuliare vhodné, výrobca, tvar
okuliarov, farba rámu, farba stranice, farba a efekt skiel, prevažujúci
materiál, miera účinnosti UV filtra a použitie okuliarov.
Športové okuliare - všetky informácie o slnečných
okuliaroch sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte. Vždy je
medzi vlastnosťami uvedené pre koho sú okuliare vhodné, výrobca, tvar
okuliarov, farba rámu, farba stranice, farba a efekt skiel, prevažujúci
materiál okuliarov aj prevažujúci materiál okuliarových skiel, miera
účinnosti UV filtra a použitie okuliarov.
Ostatní
okuliare - všetky informácie o okuliaroch (PC okuliare, okuliare pre
šoférov, atď.) sú uvedené v tabuľke vlastností pri každom produkte.
Vždy je medzi vlastnosťami uvedené pre koho sú okuliare vhodné, výrobca,
typ rámu, tvar okuliarov, farba rámu, farba stranice, prevažujúci materiál,
dodávané príslušenstvo a použitie okuliarov. Okuliarové rámy sú
dodávané s okuliarovými sklami so špeciálnou úpravou a s nulovou hodnotou
dioptrie.
X. Záverečné ustanovenia
Tieto
Všeobecné obchodné podmienky vrátane ich náležitostí sú platné,
účinné a rušia predchádzajúce znenia VOP vrátane ich náležitostí, a
sú dispozícii v sídle Predávajúceho. Predávajúci oznamuje Kupujúcemu,
že s mimosúdnou sťažnosťou sa spotrebiteľ môže obrátiť na kontrolný
orgán, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia - www.soi.sk Slovenské obchodná inšpekcia
rieši mimosúdne sťažnosti spotrebiteľov spôsobom a za podmienok
stanovených príslušnými právnymi predpismi.
Ďalej
Predávajúci oznamuje Kupujúcemu, že pokiaľ vznikne medzi Kupujúcim a
Predávajúcim spor z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb,
ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže Kupujúci podať
návrh na mimosúdne riešenie takéhoto sporu príslušnému subjektu
mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je:
Slovenská
obchodná inšpekcia Ústředný inšpektorát Slovenskej obchodnej
inšpekcie P. O. BOX 29 Bajkalská 21/A 827 99 Bratislava
Email: info@soi.sk
Web: www.soi.sk
Ďalej Kupujúci môže
využiť taktiež platformu pre riešenie sporov online, ktorá je založená
Európskou Komisiou na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
.
Spoločnosť obchodná spoločnosť Alensa s.r.o. si
vyhradzuje právo na zmenu Obchodných podmienok bez predchádzajúceho
upozornenia. Právna vymáhateľnosť zliav je vylúčená.
Dátum poslednej úpravy obchodných podmienok: 17. 5. 2023
Informácie o spracovaní osobných údajov
1. Správca
Správcom vašich údajov je ALENSA s.r.o., registrovaná v
Českomoravská 2408/1a, Praha 9, 190 00, IČO: 27179681, vedená v obchodnom
registri na Mestskom súde mesta Prahy sekcia C, 102359 (ďalej len
„Správca“).
2. Kategórie Osobných údajov
ALENSA s.r.o.
spracováva potrebné osobné údaje podľa Článku 6, časť 1.(b) nariadenia
Európskeho parlamentu a Rady (EU) 2016/679, ktoré sú potrebné k uzavretiu
zmluvy s Alensa, s.r.o., zahrňujú: • Meno •
Priezvisko • E-mailová adresa • Telefónne číslo • Adresa pre doručenie • Fakturačná adresa •
Číslo účtu • Individuálne optické parametre typu dioptrie,
zakrivenie, priemer, os, cylinder, adícia, typ šošovky či značka
šošovky • Digitálna fotografia platného receptu na kontaktné
šošovky či okuliare
Taktiež spracovávame nasledujúce osobné údaje: • Komunikácia medzi Správcom a zákazníkom • Záznamy
správania na webových stránkach prevádzkovaných ALENSA s.r.o. •
Fotografie s nasadenými okuliarmi (v prípade kontroly kvality multifokálnych
okuliarových skiel).
3. Čas spracovania
V súlade s platnými
právnymi predpismi na účely vykonávania zmluvy a na účely zaznamenania
zmluvy a akejkoľvek budúcej aplikácie a ochrany práv a povinností
zmluvných strán je uchovávanie a spracovanie osobných údajov pre vyššie
uvedené účel na obdobie 10 rokov od vykonania poslednej zmluvy, pokiaľ
zákon neustanovuje inak, pokiaľ ide o zachovanie zmluvnej dokumentácie na
dlhšie obdobie. Spracovanie uvedené vyššie je umožnené na základe
článku 6 ods. 1 písm. B) NARIADENIA EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY (EÚ)
2016/679: "spracovanie je nevyhnutné pre plnenie zmluvy, dotknutá osoba je
zmluvnou stranou alebo na účely vykonania krokov na žiadosť dotknutej osoby
pred uzatvorením zmluvy."
Fotografie sú spracovavné len počas
priebehu kontroly kvality okuliarových skiel a po riadnom ukončení kontroly
sú zmazané.
4. Poskytovanie osobných údajov tretím stranám
Pokiaľ nebude spoločnosť ALENSA s.r.o. na základe zákona povinná
predložiť použité dáta, nebudú žiadne vaše osobné údaje poskytnuté
tretím osobám. Spoločnosť ALENSA s.r.o. prehlasuje, že všetky osobné
údaje sú dôverné a nebudú poskytnuté žiadnej tretej osobe. Výnimkou sú:
Doprava a výdajné miesta - sú poskytované len osobné údaje
potrebné k doručeniu tovaru, riešeniu reklamácií, alebo vratenia
tovaru.
Poskytovatelia hodnotiacich služieb - sú poskytované len
osobné údaje, ktoré sú potrebné k udeleniu hodnotenia.
Poskytovatelia platobných brán - sú poskytované len osobné údaje, ktoré
sú potrebné k uhradeniu objednávky.
Ďalšie spôsoby
spracovania osobných údajov zahŕňajú:
Poskytovatelia
analytických a marketingových nástrojov - sú poskytované len osobné
údaje potrebné k personalizovanej ponuke a jej správnemu zacieleniu
Poskytovatelia softwaru určeného pre mailovú a sms komunikáciu - sú
poskytované len osobné údaje potrebné pre komunikačné účely
Sociálne siete – komunikácie, pluginy a prepojovanie účtov
Poskytovatelia nástrojov pre komunikáciu zákaznického servisu – pre
efektívnu starostlivosť o zákazníkov a komunikáciu
Dodávatelia
technológií a poskytovatelia cloudových služieb
Verejné, právne
alebo finančné orgány – pre účely plnenia zákonných povinností
Správca nepredáva osobné údaje do tretej zeme (do zemí mimo EU)
alebo medzinárodným organizáciám.
5. Marketingová komunikácia
Komerčné správy môžu byť odoslané na vašu e-mailovú adresu
spoločnosťou Alensa s.r.o. Tento postup je povolený zákonom č. 480/2004 Z.
z. článok 7 časť 3 služieb informačnej spoločnosti, pokiaľ sa ju
nerozhodnete odmietnuť v budúcnosti.
Ak sa kedykoľvek rozhodnete, že si
už neželáte dostávať naše e-maily, postupujte podľa odkazu na
odhlásenie, ktorý sa nachádza v spodnej časti každého informačného
e-mailu alebo možnosti odhlásenia vo vašom prehľade účtu na našej webovej
stránke.
Alensa s.r.o. bude uchovávať e-mailovú adresu tri roky po
poslednej kúpnej zmluve medzi oboma stranami.
6. Práva dotknutých
osôb
Prístup k svojim osobným údajom môžete kedykoľvek aktualizovať
a prihlásiť sa do svojho profilu zákazníckeho účtu. Za podmienok
stanovených v nariadeniach máte nasledujúce práva: • požiadať
správcu o prístup k vašim osobným informáciám • informácie o
tom, aké údaje sa spracovávajú • aktualizovať alebo opraviť
vaše osobné údaje • vymazať vaše osobné údaje (pokiaľ
takéto vymazanie osobných údajov nie je v rozpore s ustanoveniami tohto
článku a oprávnenými záujmami spoločnosti ALENSA, s.r.o. •
obmedziť spracovanie vašich osobných informácií • namietať
proti spracovaniu vašich osobných údajov
Ak máte akékoľvek otázky
alebo obavy týkajúce sa spracovania vašich osobných údajov, môžete nás
kontaktovať e-mailom: GDPR@alensa.eu alebo kontaktujte
Úrad pre ochranu osobných údajov.
7. Cookies
Naša webová
stránka používa cookies na to, aby bola relevantná, zaujímavá a
užívateľsky prívetivá. Súbory cookies sú malé súbory uložené vo
vašom počítači, smartfóne alebo inom zariadení a používajú sa vo vašom
webovom prehliadači.
Cookies používame na nasledujúce účely: •
pre zapamätanie svojich prihlasovacích údajov; • pre riadne
fungovanie nákupného košíka; • pre zisťovanie histórie
prehliadania s cieľom získať relevantné ponuky; • pre
zlepšovanie našej stránky monitorovacími návštevami, aktivitou a rôznymi
funkciami na webe.
Niektoré súbory cookies zhromažďujú informácie,
ktoré potom používajú tretie strany, a tieto súbory cookies priamo
podporujú naše reklamné aktivity. Napríklad informácie o produktoch
zakúpených na našej webovej stránke môžu byť zobrazené reklamnou
agentúrou ako súčasť zobrazovania a prispôsobenia reklamných bannerov na
vašom vybranom webe. Tieto údaje však nemôžete osobne
identifikovať.
Cookies používané na našich webových stránkach
možno rozdeliť do dvoch základných typov. Súbory cookie o stave inzercie sa
odstránia hneď, ako skončí vaša návšteva na našich webových stránkach.
Trvalé súbory cookie zostanú uložené vo vašom zariadení dlhšie alebo
kým ich neodstránite ručne (obdobie, počas ktorého zostanú súbory cookie
v zariadení, závisí od vlastného nastavenia súborov cookie a nastavení
prehliadača). Súbory cookie môžu byť tiež rozdelené funkčnosťou.
Analytické súbory cookie nám pomáhajú zlepšiť používateľskú
skúsenosť našich webových stránok pochopením toho, ako ich ľudia
používajú. konverzné súbory cookie nám pomáhajú analyzovať výkonnosť
rôznych predajných kanálov; sledovacie súbory cookie, ktoré v kombinácii
so konverznými súbormi cookie nám pomáhajú analyzovať výkonnosť rôznych
predajných kanálov; remarketingové súbory cookie umožňujú prispôsobiť
obsah reklám a ich správne zacielenie; a základné cookies, ktoré sú
dôležité pre základné funkcie webových stránok.
Všetky súbory
cookies používané týmto serverom sa používajú v súlade so súčasnými
zákonmi EÚ o súboroch cookie.
Súbory cookies môžete kedykoľvek
odstrániť, ale pri tom môžete stratiť všetky informácie, ktoré vám
umožňujú rýchlejší a efektívnejší prístup na naše stránky vrátane
nastavení prispôsobenia.
Uistite sa, že váš internetový prehliadač
je aktuálny a prečítajte si pomoc a pokyny poskytnuté vývojárom vášho
webového prehliadača, ak si nie ste istí, ako upraviť nastavenia ochrany
osobných údajov.
Odmietanie cookiess
Používanie súborov cookie
je súčasťou vášho internetového prehliadača. Väčšina prehliadačov
automaticky prijíma súbory cookie. Cookies môžete odmietnuť pomocou
webového prehliadača alebo obmedziť ich na zvolené typy.
Informácie o
prehľadávačoch a spôsobe nastavenia predvolieb súborov cookie nájdete na
nasledujúcich webových stránkach alebo inej dokumentácii internetového
prehliadača:
Zobrazujeme obsah, ktorý
odkazuje na stránky tretích strán. Nie sme zodpovední za postupy a obsah
súkromia tretích strán. Ak kliknete na odkaz tretej strany, vezmite prosím
na vedomie, že opúšťate našu stránku a osobné údaje, ktoré poskytnete,
už nebudú predmetom týchto pravidiel. Prečítajte si, prosím, zásady
ochrany osobných údajov týchto spoločností, aby ste zistili, ako
zhromažďujú a spracúvajú vaše osobné údaje.
9. Zabezpečenie
dát
Bezpečnosť údajov je pre nás veľmi dôležitá, preto sme
zaviedli vhodné fyzické, elektronické a riadiace opatrenia na ochranu a
zabezpečenie údajov zozbieraných prostredníctvom našich webových stránok.
Chceme však pripomenúť, že prenos informácií cez internet sa uskutočňuje
na vlastné riziko.
10. Zmeny týchto pravidiel ochrany osobných
údajov
Akékoľvek zmeny v spracovaní osobných údajov budú k
dispozícii na tejto stránke. Pravidelne kontrolujeme dodržiavanie našich
pravidiel ochrany osobných údajov, najmä aby sme boli v súlade s novými
zákonmi a predpismi týkajúcimi sa ochrany údajov.
11. Kontaktujte
nás
V prípade akýchkoľvek otázok alebo požiadavkov týkajúcich sa
týchto podmienok nás neváhajte kontaktovať na adresu zákazníckeho servisu
alebo na e-mail gdpr@alensa.eu.
Referent
správy osobných údajov: Andrea Ornsteinová dpo@alensa.eu
12.
Účinnosť
Tieto podmienky o ochrane osobných údajov sú platné od
20.05.2018.
13. Heureka
Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme
prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené
zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame
zakaždým, keď u nás nakúpite, ak v zmysle § 62 ods. 3 zákona č.
351/2011 Z. z.,o niektorých službách informačnej spoločnosti ich zasielanie
neodmietnete. Spracovanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v
rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho
oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s
nákupom u nás. Pre zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej
väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame spracovateľa, ktorým
je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk; tomu pre tieto účely môžeme
odovzdávať informácie o zakúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu.
Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané
žiadnej tretej strane pre jej vlastné účely. Proti zasielanie e-mailových
dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek
vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-mailu
s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej
zasielať.
2117239753
Používame cookies, aby sme vám poskytli čo najlepší zážitok z našej stránky. Prehliadaním našej stránky s tým
súhlasíte.
Viac informácií o súboroch cookies!
OK